Auto w Pracy

Slideshow Image

Zaprezentowany w roku 2022 samochód koncepcyjny Scenic Vision zainicjował nową stylistykę Renault, widoczną w obecnych w modelach. wcześniejsze generacje Scenica były zaliczane do minivanów jednobryłowych, w których maska i przednia szyba płynnie się ze sobą łączyły, Nowy Scenic E-Tech electric jest prawdziwym przełomem, jeśli chodzi o konstrukcję samochodu. Dzięki płaskiej podłodze, dużym 19- lub 20-calowym kołom, większemu rozstawowi osi i dachowi panoramicznemu Solarbay z przyciemnianymi panelami mamy do czynienia z innowacyjnym samochodem rodzinnym.

Jego wymiary (4,47 m długości, 1,86 m szerokości i 1,57 m wysokości) sprawiają, że jest wyjątkowo proporcjonalny i oferuje obszerne wnętrze i bezkompromisowy komfort dla wszystkich podróżujących. Unikatowa koncepcja Scenica, zaprojektowanego zarówno z myślą o kierowcy, jak i pasażerach, sprawia, że każdy znajdzie w nim optymalne miejsce dla siebie. Fotel kierowcy łączy w sobie wysoką, pewną i bezpieczną pozycję siedzącą z typowym dla hatchbacków nachyleniem, zapewniającym dynamikę i przyjemność jazdy. Z kolei pasażerowie siedzący z tyłu mogą cieszyć się obszernym miejscem na wysokości kolan i dużą przestrzenią nad głową, których nie powstydziłyby się najlepsze samochody rodzinne z segmentu C.

Zadbano o wyraziste elementy designu. 20 calowe felgi z kutego aluminium doskonale pasują do charakteru auta. Nowy Scenic E-Tech electric jest również wyposażony w nowoczesne i aerodynamiczne klamki drzwiowe typu „flush”.

Projektanci wykorzystali rozliczne zalety modułowej platformy CMF-EV, takie jak nadzwyczaj długi rozstaw osi wynoszący 2,78 m (+ 10 cm w porównaniu z Megane E-Tech electric), bardzo krótki zwis przedni i tylny oraz koła maksymalnie przesunięte w narożniki nadwozia. Nakładki na progi, nakładki poszerzające nadkola oraz przednie i tylne osłony podwozia podkreślają zdecydowaną osobowość pojazdu. Uzupełnieniem aerodynamicznej i solidnej sylwetki są relingi dachowe.

Podobnie jak pozostałe modele Renault Nowy Scenic E-Tech electric posiada nowy układ świateł, nawiązujący kształtem do rombu.

Nowe Renault Scenic E-Tech electric posiada silnik synchroniczny z wirnikiem uzwojonym z 8 biegunami magnetycznymi o zmniejszonej masie i gabarytach. Samochód jest oferowany w dwóch wersjach:

– 125 kW (170 KM) i 280 Nm

– 160 kW (220 KM) i 300 Nm

W nowym modelu Scenic E-Tech electric proponowane są akumulatory o dwóch pojemnościach:

– 60 kWh dla uzyskania zasięgu ponad 420 km*

– 87 kWh dla uzyskania zasięgu ponad 620 km*

W wersji o pojemności 87 kWh składa się z 12 modułów po 16 ogniw każdy, zaś w wersji 60 kWh – 12 modułów po 24 ogniwa w każdym z nich. Moduły akumulatora mogą być łatwo wymieniane i oddzielnie naprawiane.

Zasięg wersji 170KM z akumulatorem trakcyjnym 60kWh wynosi 420 km (WLTP), mocniejsza wersja 220KM z baterią 87 kWh wynosi 620 km. Prędkość maksymalna przy 170KM to 150km/h, a przyśpieszenie od 0-100km/h zajmuje 9,3s. W wersji  220KM te parametry to 170km/h i 8,4s.