Nowe Clio poznamy po nowo zaprojektowanemu przodowi auta. Pośrodku poszerzonego grilla króluje nowe logo Renault. Zastosowano też efekt cieniowania - przejście od ciemnego logo do jaśniejszych krawędzi – sprawia wrażenie głębi i podkreśla techniczny charakter auta.
Zmienił się także układ świateł z pionowymi światłami dziennymi LED w kształcie połówki rombu, który będzie charakterystyczny dla kolejnych modeli marki.
W wersji esprit Alpine pod grillem zobaczymy listwę F1 o wyraźnych sportowych inspiracjach. Atletyczny kształt i napięta, ostra linia listwy podkreślają wysoką klasę i dynamikę przodu. W wersji techno listwa ma kolor nadwozia, a w esprit Alpine – matowy Szary Schiste.
Zmieniono również tył samochodu. Aerodynamiczne wyloty powietrza poszerzają optycznie tył i podkreślają stabilność nadwozia, a także zaawansowanie technologiczne samochodu. Dolna część jest polakierowana na czarny mat w niższych poziomach wyposażenia, w wersji techno – na czarny błyszczący kolor, a w wersji esprit Alpine ma matowy kolor Szary Schiste. W zależności od poziomu wyposażenia końcówka wydechu pozostaje widoczna lub jest zamaskowana przez dyfuzor.
Zmodernizowane tylne światła mają przezroczyste klosze o kryształowym szlifie.
Nowe Clio ma takie same rozmiary jak poprzednia generacja. Nowy model ma długość 4,053 mm przy szerokości 1988 mm i wysokości 1439 mm.
Wnętrze Clio ukierunkowano na komfort kierowcy i pasażerów. Lepsze materiały i nowe technologie. W wersji techno siedzenia, panele drzwiowe i deska rozdzielcza są pokryte ekologiczną tkaniną tencel. W Clio brak naturalnej skóry w środku. Została ona zastąpiona materiałem łączącym tkaninę skóropodobną z włókien pochodzących z bioźródeł oraz poliestru. Siedzenia Nowego Clio zwracają uwagę elegancją i sportowym charakterem. Kubełkowy kształt i gruba pianka zachęcają do wygodnego zajęcia miejsca. Ergonomiczny, cienki zagłówek o eleganckiej linii zapewnia dobre podparcie głowy. Każda wersja ma inne wykończenie i kolory siedzisk i oparć, przeszyć oraz elementów ozdobnych. Wersja esprit Alpine jest wyposażona w specjalne siedzenia.
Zespół zegarów i wskaźników Nowego Clio został zmodernizowany – jest wyposażony w nowy cyfrowy wyświetlacz bez obramowania o przekątnej od 7 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. Nowe Clio we wszystkich wersjach posiada system multimedialny Renault EASY LINK.
Nowe Clio może poszczycić się gamą silników wykorzystujących różne źródła energii, na czele z technologicznie zaawansowanym silnikiem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. Pozostałe dostępne silniki – benzynowe i dwupaliwowe benzyna/LPG – są bardzo zróżnicowane pod względem mocy, co sprawia, że jest to szeroka oferta silnikowa na rynku. Każdy użytkownik może dzięki temu wybrać taką konfigurację, która najlepiej odpowiada jego oczekiwaniom i sposobowi użytkowania samochodu.
Wszystkie te silniki posiadają funkcję asystenta ekojazdy, który informuje kierowcę, jak najskuteczniej oszczędzać paliwo, a tym samym obniżyć emisję CO2 z układu wydechowego.