Auto w Pracy

Slideshow Image

Passat Variant zadebiutuje na targach IAA Mobility w Monachium (5-9 września).  Już po pierwszych zdjęciach widać, że stylistycznie jest to kontynuacja charakterystycznej linii Passata kombi.

Do wyboru są trzy źródła napędu typu hybrydowego, w tym plug-in, a także pięć doładowanych silników benzynowych i wysokoprężnych. Szczególnie wysoki komfort jazdy w doskonale wyciszonym nadwoziu będzie w odmianach z opcjonalnym, adaptacyjnym zawieszeniem DCC Pro i nowymi fotelami ergoActive z pneumatycznym masażem. Obsługa wskaźników Digital Cockpit została całkowicie zmieniona, a jeśli kierowca tego zechce, nowy Passat Variant może także samodzielnie parkować czy pokonywać dłuższe dystanse w trybie częściowo automatycznej jazdy, dzięki systemom asystującym.

Ciekawie wyglądają całkowicie nowe hybrydowe źródła napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 i 272 KM. W połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Dzięki temu nowy Passat Variant może być używany na co dzień jak samochód elektryczny. Zwiększono także szybkość z jaką można ładować akumulator z dotychczasowej mocy 3,6kW do 11kW prądem przemiennym. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat Variant eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW.

Nowością w Passacie jest również napęd mild hybrid eTSI o mocy 150 KM, który przekształca energię kinetyczną w elektryczną i umożliwia „żeglowanie” bez silnika spalinowego. Gamę jednostek napędowych uzupełniają dwa silniki benzynowe 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM oraz trzy silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocy 122, 150 i 193 KM (wszystkie są turbodoładowane). Do standardowego wyposażenia wszystkich odmian nowego Passata należy automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. Warianty o mocy 193 i 265 KM są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła 4MOTION; natomiast pozostałe modele mają napęd na przednie koła.

Volkswagen całkowicie przeprojektował wnętrze. W oczy rzuca się nowy, duży wyświetlacz z przejrzystą strukturą menu.

Nowy Passat Variant zostanie wprowadzony na rynek z rozszerzoną gamą najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich są nowe układy pomagające podczas parkowania. Są to dostępne za dopłatą: Park Assist Plus, Park Assist Pro oraz funkcja pamięci dla Park Assist Pro. Dzięki Park Assist Pro, nowy Passat Variant może zdalnie parkować i wyjeżdżać z miejsca parkingowego przy pomocy smartfona. Jeśli Passat jest wyposażony w funkcję pamięci dla Park Assist Pro, system może rejestrować i zapisywać ostatnie 50 metrów podróży. Gdy samochód ponownie osiągnie tę pozycję – na przykład parkując przed domem – zaproponuje przejęcie manewru parkowania.