Auto w Pracy

Slideshow Image

Renault Espace zadebiutował w 1983 roku, jako prekursor nowego typu samochodów. Mini van odpowiadający na potrzeby prywatnych użytkowników, którzy potrzebują więcej przestrzeni niż oferowały auta osobowe.

Teraz, nowa generacja Espace debiutuje w roli dużego SUVa, 5 lub 7 miejscowego. Przestronność jest głównym atutem Nowego Espace. Bardziej niż kiedykolwiek oferuje wszystkim pasażerom idealny komfort podczas długich podróży. Nowy Espace skonstruowany jest na modułowej platformie CMF-CD z przedłużonym modułem centralnym i tylnym oraz ze specjalnie zoptymalizowaną przestrzenią wewnętrzną. Dzięki temu przy długości 4,72 m, czyli o 14 cm mniejszej niż w modelu poprzedniej generacji, długość wnętrza do trzeciego rzędu siedzeń wzrasta nawet do 2,48 m.

Jest bardziej kompaktowy z zewnątrz i lżejszy o 215 kilogramów od swojego poprzednika – wyposażono go w ultrawydajny, w pełni hybrydowy napęd E-Tech o mocy 200 KM. Składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm oraz dwóch silników elektrycznych: - głównego silnika elektrycznego o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400V. Ten silnik zapewnia napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym, - dodatkowego silnika elektrycznego, tzw. rozrusznika wysokonapięciowego (HSG od angielskiego terminu High-voltage Starter Generator) o mocy 25 KM i momencie obrotowym 50 Nm, który zapewnia rozruch silnika spalinowego i synchronizuje zmianę biegów. Dzięki ruszaniu zawsze w trybie elektrycznym i automatycznemu odzyskiwaniu energii podczas hamowania i zwalniania napęd E-Tech full hybrid umożliwia jazdę w trybie elektrycznym przez 80% czasu jazdy po mieście i zapewnia obniżenie zużycia paliwa nawet o 40%.

Niskie średnie zużycie paliwa (4,6 l/100 km) umożliwia przejechanie do 1100 kilometrów na pełnym baku, bez konieczności tankowania lub ładowania.

Podobnie jak modele poprzednich generacji, Nowy Espace celuje w wyższe, bardziej luksusowe segmenty rynku. Już podstawowa wersja techno zawiera w standardzie 24-calowy ekran OpenR, elektryczną klapę bagażnika, indukcyjną ładowarkę do telefonu, 19-calowe koła, mocowania ISOFIX na bocznych fotelach w drugim rzędzie oraz pakiet bezpieczeństwa obejmujący m.in. czujniki martwego pola. Z kolei wersja esprit Alpine nadaje wnętrzu sportowy ton. Logo Alpine na zagłówkach – tego w Espace jeszcze nie było. Alcantara z niebieskimi przeszyciami pokrywająca deskę rozdzielczą oraz tapicerka foteli wykonana ze skóry syntetycznej i tkaniny Latis Bright stanowią harmonijne połączenie charakteru i elegancji.

Natomiast najwyższa wersja wykończenia – iconic – uszlachetnia wygląd wnętrza deską rozdzielczą ze wstawkami z prawdziwego jesionu, pikowaną skórzaną tapicerką o jasnej piaskowoszarej barwie Gris Sable w połączeniu z brązowymi wstawkami w kolorze Brun Moka. Przednie fotele są regulowane elektrycznie (regulacja wzdłużna, na wysokość i nachylenie oparcia) i podgrzewane (wraz z kierownicą). Fotel kierowcy dodatkowo posiada możliwość masażu odcinka lędźwiowego.

Aby jak najlepiej wykorzystać przestrzeń wnętrza i umożliwić każdemu wygodne podróżowanie niezależnie od wzrostu, Nowy Espace został po raz pierwszy wyposażony w drugim rzędzie w kanapę, której dwie niezależne części (w układzie 60/40) można dowolnie przesuwać na odcinku 220 mm. W położeniu krańcowym można zwiększyć przestrzeń na wysokości kolan do 321 mm (największa przestrzeń na rynku) albo pojemność bagażnika do 777 l (wg standardu VDA) w wersji 5-miejscowej. Innym przykładem tej inteligentnej modułowości jest trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze. Dzięki prostej obsłudze można w każdej chwili zwiększyć liczbę siedzeń do 7 lub zmaksymalizować pojemność bagażnika. Rozliczne konfiguracje wnętrza i zmienna pojemność ładunkowa umożliwiają szeroki zakres zastosowań Nowego Espace.