Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Lakierowanie samochodu jest złożonym procesem, który wymaga nałożenia kilku warstw lakieru. Skoda postanowiła zoptymalizować ten proces i szukać innowacyjnych rozwiązań w strukturze lakieru. Producent wprowadził nową technologię, dzięki której jedna z czterech warstw lakieru samochodowego może być cieńsza, przy jednoczesnym zachowaniu jakości produktu, zarówno pod względem wyglądu, jak i trwałości oraz funkcji ochronnej.

To, że nowa cieńsza warstwa spełnia ekstremalne wymagania dotyczące trwałości i jakości, potwierdzono w rygorystycznych testach. Firma przez 10 miesięcy wystawiała pojazdy pomalowane tą techniką na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, kurzu i uderzeń żwiru, symulując szeroki zakres warunków klimatycznych. Nowy podkład w zasadzie nie różni się od tradycyjnych, ponieważ posiada standardowe składniki (np. pigment, spoiwo, wypełniacz i rozpuszczalnik), ale przepis na ich zmieszanie jest zupełnie nowy. Cieńsza warstwa lakieru pozwala w ciągu roku oszczędzić 720 ton materiału.

Innowacje lakiernicze ŠKODY nie kończą się jednak na cieńszej warstwie podkładu. Eksperci firmy pracują również nad innymi rozwiązaniami, m.in. testują możliwość stosowania koloru bazowego bez podkładu, badają wykorzystanie nowych, skuteczniejszych wosków czy cieńszej warstwy lakieru bezbarwnego. Planowane jest również wykorzystywanie większej ilości biomateriałów w procesie malowania.