Auto w Pracy

Slideshow Image

Dwanaście lat po premierze pierwszego Audi R8 GT, Audi Sport GmbH wprowadza na rynek drugą edycję tego ekskluzywnego supersportowego samochodu: nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWD. Moc 5,2-litrowego, wolnossącego silnika V10 została w nim zwiększona do 456 kW (620 KM), co czyni go najmocniejszą jednostką z napędem na tylne koła w historii marki. Moment obrotowy 560 Nm dostępny jest w przedziale od 6200 do 7000 obr/min (maks.: 8700 obr/min). W rezultacie, nowe R8 GT przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy, osiąga granicę 200 km/h w zaledwie 10,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną do 320 km/h.

 Nowa, siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewniająca szybsze zmiany oraz nowy tryb jazdy Torque Rear, pozwalają kierowcy wybrać poziom wsparcia systemu ESC. Umożliwia to wejście w kontrolowaną, a jednocześnie precyzyjną nadsterowność. Siedmiostopniowym, spersonalizowanym sposobem przesyłu momentu obrotowego na tylną oś steruje się za pomocą obrotowego przełącznika na kierownicy. Seria produkcyjna nowego R8 GT jest limitowana do 333 sztuk. Nowe, ekskluzywne dodatki zewnętrzne i wewnętrzne stanowią hołd dla pierwszej generacji R8 GT. Należą do nich np. indywidualna numeracja egzemplarzy, specjalne felgi ze stopów lekkich oraz wnętrze w kolorach czerni i czerwieni. Nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWD będzie dostępne dla klientów w roku 2023.

By odróżnić Audi R8 V10 GT RWD od innych członków rodziny R8, nowy model specjalny wyposażony jest w ekskluzywne dodatki. Pierwszym elementem wyróżniającym jest czarny napis "R8 GT" z tyłu. Wszystkie inne emblematy są w kolorze czarnym. Dzięki opracowanemu w tunelu aerodynamicznym pakietowi Carbon Aerokit o wysokim połysku, samochód generuje lepszą stabilność podczas jazdy, a co za tym idzie również wyższą prędkość w zakrętach. W skład pakietu Carbon Aerokit wchodzą następujące elementy: przedni splitter, nakładki aerodynamiczne, fartuchy boczne z osłonami, elementy zmniejszające współczynnik oporu powietrza cW po bokach tylnego zderzaka, dyfuzor oraz tylny spojler na wygiętym ramieniu typu „gęsia szyja”.

Ten ostatni element zapewnia optymalny przepływ powietrza pod spojlerem, a tym samym poprawia efektywność aerodynamiczną.