Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Prace nad tą wersją Mustanga trwały trzy lata, a efektem jest niepowtarzalny samochód z najmocniejszą pięciolitrową V8 w historii sportowego coupé Forda. Sercem Mustanga Dark Horse jest wyjątkowy 5-litrowy silnik Coyote V8 ze zmodyfikowanymi korbowodami, które debiutowały w 760-konnym Mustangu Shelby GT500 z serii Ford Performance. Mustang Dark Horse będzie zapewniał najwyższe osiągi w nowej rodzinie Mustangów.

Wizualnie odróżniający się od poprzednich wersji również napędzanych 5-litrowym silnikiem V8, Mustang Dark Horse jest wyposażony w dwa potężne wloty powietrza, które poprawiają chłodzenie silnika. Wielkie „nozdrza” po bokach osłony chłodnicy podkreślają zapotrzebowanie silnika na dopływ powietrza. Przyciemnione reflektory LED, błyszczący czarny grill z dwoma trapezoidalnymi otworami po bokach, przedni zderzak z ogromnym wlotem powietrza, który przecinają dwa błyszczące „kły” demonstrują siłę i możliwości Mustanga Dark Horse. Również od tyłu samochód wygląda niezwykle rasowo dzięki spojlerowi, dyfuzorowi i czterem przyciemnionym końcówkom układu wydechowego.

 

Dla nowej wersji Mustanga zaprojektowano nowe logo Dark Horse, które wizualnie odróżnia go od pozostałych modeli. Umieszczono je na błotnikach, pokrywie bagażnika i progach drzwi, natomiast z przodu pozostała ciemna, anodowana wersja klasycznego logo Mustanga. Wewnątrz znak Dark Horse znajduje się na desce rozdzielczej i na zestawie cyfrowych wskaźników. Każdy egzemplarz będzie mieć indywidualny numer nadwozia.

 

Mustang Dark Horse jest standardowo wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów TREMEC o sześciu przełożeniach. Dźwignia zmiany biegów seryjnie jest zwieńczona tytanową kulą, wykonaną w technice druku 3D. Przekładnia mechaniczna w Mustangu Dark Horse jest wyposażona w chłodnicę oleju przekładniowego. Kierowcy do wyboru mają również 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów, której pracą można sterować za pomocą łopatek przy kierownicy. Zapewniają one szybką i precyzyjną zmianę przełożeń zarówno w czasie jazdy autostradą, jak i na torze.

 

Dodatkowy tuning układu napędowego wprowadzono w celu poprawy osiągów na torze. Mustang Dark Horse jest wyposażony w kanały powietrza chłodzącego hamulce i w dodatkowe chłodnice oleju – silnikowego i mechanizmu różnicowego (przy tylnej osi) oraz w lekką chłodnicę cieczy chłodzącej silnik, o większej wydajności i mocniejszych wentylatorach niż w zwykłym Mustangu.

Zawieszenie Mustanga Dark Horse również poddano tuningowi. Bardziej wytrzymałe są tylny stabilizator i amortyzatory z przodu. Ogromna wydajność układu hamulcowego jest zasługą 19-calowych, 6-tłoczkowych hamulców Brembo z 13,9-calowymi tarczami z przodu. Za reakcje układu kierowniczego i trakcję odpowiada dodatkowo wzmocniona rama pomocnicza, zaprojektowana przez inżynierów z działu Ford Performance, która zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie kół i za doskonałe informacje zwrotne. Moment obrotowy trafia do tylnych kół Mustanga Dark Horse za pośrednictwem mechanizmu różnicowego Torsen i jest przenoszony na asfalt przez opony Pirelli P ZERO (PZ4) – o średnicy 19 cali i szerokości 9,5 cala z przodu oraz szerokości 10 cali z tyłu.

Mustang Dark Horse seryjnie jest wyposażony w amortyzatory MagneRide, które monitorują ruch kół 1000 razy na sekundę, dostosowując siłę tłumienia amortyzatorów do jakości nawierzchni i do trybu jazdy.

 

Maksymalne osiągi na drodze i na torze zapewnia Mustang Dark Horse z pakietem Handling, dostępnym jako opcja, który poprawia aerodynamikę i zapewnia największą siłę docisku spośród wszystkich nowych Mustangów. Zasługa w tym tylnego spojlera wyposażonego w listwę Gurneya, podobną do tej w Fordzie GT. Elementami pakietu Handling są również sztywniejsze sprężyny zawieszenia, większe stabilizatory z przodu i z tyłu, szersze opony Pirelli Trofeo oraz obręcze kół o średnicy 19 cali i szerokości 10,5 cala z przodu oraz szerokości 11 cali z tyłu.

Wreszcie, aby zapewnić bezkompromisowe osiągi na torze, klienci mogą wyposażyć Mustanga Dark Horse w lekkie obręcze kół z włókna węglowego firmy Carbon Revolution (dostępne w późniejszym terminie). Tego typu obręcze kół są dostępne do Mustanga po raz pierwszy w historii, nie licząc Shelby GT350 i GT500.

Bazą Mustanga Dark Horse jest Mustang siódmej generacji, który oferuje nowe cyfrowe wskaźniki. . Za kierownicą jest umieszczony 12,4-calowy ekran z cyfrowymi wskaźnikami, których wygląd można konfigurować i dostosować do trybu jazdy.

Ekran za kierownicą płynnie przechodzi w 13,2-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego SYNC 4. Ekran i wyświetlacz pokrywa jednolita tafla szkła, a całość jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy.

Mustanga Dark Horse S stworzono do udziału w wyścigach jako odmianę seryjnego Mustanga Dark Horse. Usunięto w nim wszystkie zbędne części i elementy wykończenia. Wewnątrz znajduje się pełna klatka bezpieczeństwa z certyfikatem FIA, siatki bezpieczeństwa, wyczynowy fotel i pasy bezpieczeństwa oraz wyścigowa kierownica, którą szybko można zdemontować dzięki szybkozłączce. Pozostałe elementy bezpieczeństwa obejmują wyłącznik prądu i system gaśniczy.

 

Elementy sterowania umieszczono na centralnym panelu. Pokrywa silnika Mustanga Dark Horse S jest przymocowana zapinkami. Ponadto, samochód jest wyposażony w haki holownicze z przodu i z tyłu, regulowany tylny spojler, aby móc szybko zwiększyć lub zmniejszyć siłę docisku tylnej osi oraz w sportowy układ wydechowy, który zapewnia wyjątkowe brzmienie silnika. Mustang Dark Horse S będzie lakierowany w fabryce i przygotowywany w indywidualnych barwach.

Mustang Dark Horse R to wyczynowy samochód przygotowany do ścigania. Oprócz elementów wersji Dark Horse S jego nadwozie standardowo będzie miało wzmocnione spawy, bezpieczny zbiornik paliwa o większej pojemności oraz lekkie obręcze kół z serii Ford Performance Parts.