W 2023 roku Maserati wystartuje w Mistrzostwach Europy Fanatec GT2 z modelem MC20 GT2. MC20 GT2 będzie bazować na wersji drogowej, z którą podzieli swoje – najlepsze w klasie – specyfikacje i komponenty. Należą do nich innowacyjny silnik Nettuno z nową techniką Maserati Twin Combustion (MTC), zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i półwirtualną osią skrętną oraz nadwozie z włókna węglowego.
Powrót Maserati do torowych wyścigów klasy GT stanowi idealny „pomost” pomiędzy nową epoką w historii marki a szeregiem triumfów MC12 w Mistrzostwach FIA GT w latach 2004-2010.
Aby podkreślić związek MC12 z MC20, podczas 24-godzinnego wyścigu na Spa – w którym MC12 triumfowało aż trzykrotnie (w latach 2005, 2006 i 2008) – Maserati zapoczątkuje nową erę Maserati Corse, z wykorzystaniem chwalebnego doświadczenia ze swojej sportowej historii.
specyfikacje i dane techniczne
Samochód
• Jednomiejscowy samochód wyścigowy bez homologacji drogowej
• Design Maserati Centro Stile
• Szerokość/wysokość (mm) 2020* x 1220*
• Masa własna bez płynów: do ustalenia zgodnie z BoP (z ang. balans osiągów)
Wyposażenie zgodne z wymogami bezpieczeństwa FIA
• 120-litrowy zbiornik paliwa z homologacją FIA FT3
• Gaśnica zgodna ze specyfikacją FIA
Silnik
• Silnik Maserati Nettuno
• V6 90°, biturbo
• 3000 cm³
• Moc maksymalna: do ustalenia zgodnie BoP (bazowa jednostka rozwija 630 KM)
• Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z podwójną kontrolą spalania TJI
• Sucha miska olejowa
Zespół napędowy/przekładnia
• 6-stopniowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów 2WD z łopatkami zmiany biegów
• Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
Nadwozie
• Wyścigowy zestaw MC20 GT2
• Wysokowydajna aerodynamika
• Wielofunkcyjne tylne skrzydło
• Wysoka siła docisku
• Przednie światła LED
• Światło do jazdy w deszczowych warunkach zatwierdzone przez FIA
• Przednia i boczne szyby Lexan (z poliwęglanu)
Podwozie
• Ultralekki centralny monokok z włókna węglowego
• Homologowana przez FIA klatka bezpieczeństwa
• 3/4 pokładowe podnośniki pneumatyczne
Hamulce
• Wyścigowe zaciski i wentylowane hamulce/tarcze
• Specjalne chłodzenie hamulców
Obręcze
• Specjalne 18-calowe, kute obręcze kół z lekkich stopów
• Mocowanie centralną śrubą
• Opony typu slick
Zawieszenie
• Podwójne wahacze poprzeczne z półwirtualną osią skrętną
• Regulowane wyścigowe amortyzatory
• Regulowane stabilizatory (przedni i tylny)
Wnętrze
• Regulowany zespół wyścigowych pedałów
• Regulowana kolumna kierownicy
• 6-punktowe wyścigowe pasy bezpieczeństwa
• Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
• Wyświetlacz kamery cofania (opcja)
• Kamera pokładowa (opcja)
• System akwizycji danych
• Wyświetlacz optymalizacji osiągów (opcja)
• Klimatyzacja
• System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)
• Regulowane: wyścigowy ABS i kontrola trakcji