Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

W 2023 roku Maserati wystartuje w Mistrzostwach Europy Fanatec GT2 z modelem MC20 GT2. MC20 GT2 będzie bazować na wersji drogowej, z którą podzieli swoje – najlepsze w klasie – specyfikacje i komponenty. Należą do nich innowacyjny silnik Nettuno z nową techniką Maserati Twin Combustion (MTC), zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i półwirtualną osią skrętną oraz nadwozie z włókna węglowego.

Powrót Maserati do torowych wyścigów klasy GT stanowi idealny „pomost” pomiędzy nową epoką w historii marki a szeregiem triumfów MC12 w Mistrzostwach FIA GT w latach 2004-2010.

Aby podkreślić związek MC12 z MC20, podczas 24-godzinnego wyścigu na Spa – w którym MC12 triumfowało aż trzykrotnie (w latach 2005, 2006 i 2008) – Maserati zapoczątkuje nową erę Maserati Corse, z wykorzystaniem chwalebnego doświadczenia ze swojej sportowej historii.

specyfikacje i dane techniczne

Samochód

•             Jednomiejscowy samochód wyścigowy bez homologacji drogowej

•             Design Maserati Centro Stile

•             Szerokość/wysokość (mm) 2020* x 1220*

•             Masa własna bez płynów: do ustalenia zgodnie z BoP (z ang. balans osiągów)

Wyposażenie zgodne z wymogami bezpieczeństwa FIA

•             120-litrowy zbiornik paliwa z homologacją FIA FT3

•             Gaśnica zgodna ze specyfikacją FIA

Silnik

•             Silnik Maserati Nettuno

•             V6 90°, biturbo

•             3000 cm³

•             Moc maksymalna: do ustalenia zgodnie BoP (bazowa jednostka rozwija 630 KM)

•             Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z podwójną kontrolą spalania TJI

•             Sucha miska olejowa

Zespół napędowy/przekładnia

•             6-stopniowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów 2WD z łopatkami zmiany biegów

•             Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

Nadwozie

•             Wyścigowy zestaw MC20 GT2

•             Wysokowydajna aerodynamika

•             Wielofunkcyjne tylne skrzydło

•             Wysoka siła docisku

•             Przednie światła LED

•             Światło do jazdy w deszczowych warunkach zatwierdzone przez FIA

•             Przednia i boczne szyby Lexan (z poliwęglanu)

Podwozie

•             Ultralekki centralny monokok z włókna węglowego

•             Homologowana przez FIA klatka bezpieczeństwa

•             3/4 pokładowe podnośniki pneumatyczne

Hamulce

•             Wyścigowe zaciski i wentylowane hamulce/tarcze

•             Specjalne chłodzenie hamulców

Obręcze

•             Specjalne 18-calowe, kute obręcze kół z lekkich stopów

•             Mocowanie centralną śrubą

•             Opony typu slick

Zawieszenie

•             Podwójne wahacze poprzeczne z półwirtualną osią skrętną

•             Regulowane wyścigowe amortyzatory

•             Regulowane stabilizatory (przedni i tylny)

Wnętrze

•             Regulowany zespół wyścigowych pedałów

•             Regulowana kolumna kierownicy

•             6-punktowe wyścigowe pasy bezpieczeństwa

•             Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego

•             Wyświetlacz kamery cofania (opcja)

•             Kamera pokładowa (opcja)

•             System akwizycji danych

•             Wyświetlacz optymalizacji osiągów (opcja)

•             Klimatyzacja

•             System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)

•             Regulowane: wyścigowy ABS i kontrola trakcji