Maserati Project24 jest limitowanym supersamochodem wywodzącym swoją specyfikację z modelu Maserati MC20, wzbogaconym o o jeszcze bardziej zaawansowane komponenty: supernowoczesny silnik V6 Nettuno z nowymi turbosprężarkami, które pozwalają zwiększyć jego moc do 740 KM, innowacyjne zawieszenie, karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy oraz przeznaczone do wyścigów opony, a także zatwierdzone przez FIA elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.
Nowa maszyna powstała z uwzględnieniem obsesyjnego przywiązania Maserati do lekkiej konstrukcji, jej masa własna spadnie poniżej 1250 kg. Idealne połączenie mocy z lekkością skutkuje zadziwiającym stosunkiem masy do mocy wynoszącym około 1,69 kg/KM.
Project24 otrzymał zupełnie nowy wygląd, stworzony przez stylistów Centro Stile Maserati.
Samochód powstanie tylko w 62 egzemplarzach i nie będzie posiadał homologacji drogowej.
Maserati Project24 – specyfikacje i dane techniczne
Samochód
• Dwumiejscowy samochód bez homologacji drogowej
• Design Maserati Centro Stile
• Szerokość/wysokość (mm): 2020* x 1220*
• Masa własna bez płynów: poniżej 1250 kg
Wyposażenie zgodne z wymogami bezpieczeństwa FIA
• 120-litrowy zbiornik paliwa z homologacją FIA FT3
• Gaśnica zgodna ze specyfikacją FIA
• Klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA
Silnik
• Silnik Maserati Nettuno
• V6 90°, biturbo
• 3000 cm³
• 740 KM
• Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z podwójną kontrolą spalania TJI
• Sucha miska olejowa
Zespół napędowy/przekładnia
• 6-stopniowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów 2WD z łopatkami zmiany biegów
• Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
Nadwozie
• Zupełnie nowa karoseria z włókna węglowego ze specjalnymi komponentami z naturalnych włókien
• Wysokowydajna aerodynamika
• Wielofunkcyjne przednie i tylne skrzydło
• Wysoka siła docisku
• Przednie światła LED
• Światło do jazdy w deszczowych warunkach zatwierdzone przez FIA
• Przednia i boczne szyby Lexan (z poliwęglanu)
Podwozie
• Ultralekki centralny monokok z włókna węglowego
• 3/4 pokładowe podnośniki pneumatyczne
Hamulce
• Wyścigowe zaciski
• Wyścigowe, wentylowane hamulce/tarcze Brembo CCM-R
• Specjalne chłodzenie hamulców
Obręcze
• Specjalne 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów
• Mocowanie centralną śrubą
• Opony typu slick
Zawieszenie
• Podwójne wahacze poprzeczne z półwirtualną osią skrętną
• Regulowane wyścigowe amortyzatory
• Regulowane przednie i tylne stabilizatory
Wnętrze
• Wyścigowe fotele (miejsce pasażera – w opcji)
• Regulowany zespół wyścigowych pedałów
• Regulowana kolumna kierownicy
• 6-punktowa wyścigowe pasy bezpieczeństwa
• Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
• Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem
• Wyświetlacz kamery cofania (opcja)
• Rejestrowanie danych telemetrycznych (opcja)
• Kamera pokładowa (opcja)
• System akwizycji danych
• Wyświetlacz optymalizacji osiągów (opcja)
• Klimatyzacja
• System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)
• Regulowane: wyścigowy ABS i kontrola trakcji