Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Już dziś można zamówić najmocniejszego w historii Forda Raptora R. Sercem Raptora R jest nowy 5,2-litrowy doładowany silnik V8, który generuje 700 KM i 868 Nm momentu obrotowego. Ford Performance skorzystał z najmocniejszego silnika w swojej ofercie, wcześniej znanego z Mustanga Shelby GT500®, optymalizując go pod kątem osiągów terenowych na poziomie Raptora.

Ford Performance zmienił charakterystykę doładowania silnika V8 i zainstalował nowe koło pasowe, aby zoptymalizować jego moc pod kątem wykorzystania w jeździe terenowej, zwiększając tym samym moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Zmiany te pomagają Raptorowi R zwiększyć swoje możliwości przy prędkościach, z którymi klienci najczęściej pokonują trasy terenowe. Zmodernizowano kolektory wydechowe oryginalnego silnika, zastępując je odlewem ze stali nierdzewnej. Zastosowano też unikatową chłodnicę oleju i filtry, głębszą miskę olejową, która pozwala na agresywne pokonywanie stromych wzniesień, utrzymując olej silnikowy w niskiej temperaturze. Aby ułatwić silnikowi swobodne „oddychanie”, zwiększono objętość układu dolotu powietrza o 66% stosując wlot powietrza o większym przekroju i stożkowy filtr powietrza o większym przepływie i o mniejszych oporach przepływu.

Raptora R wyposażono w 10-biegową przekładnię SelectShift® w udoskonalonej konfiguracji. Zastosowano nową oś przednią z bardziej wytrzymałym odlewem korpusu mechanizmu różnicowego i aluminiowym ożebrowaniem osłony nośnej. By poradzić sobie z większym momentem obrotowym układu napędowego zastosowano też aluminiowy wał napędowy o Więcej informacji prasowych, powiązanych materiałów oraz zdjęć i filmów w wysokiej rozdzielczości można znaleźć na stronie internetowej www.fordmedia.eu lub www.media.ford.com. Śledź nas na: www.twitter.com/FordEu lub www.youtube.com/fordofeurope większej średnicy. Nowa, specjalnie zestrojona przekładnia hydrokinetyczna ze swoją zdolnością tłumienia skoków momentu obrotowego i zespołem czterech kół zębatych na wyjściu sprawia, że samochód jest jeszcze lepiej przygotowany do przenoszenia dużych obciążeń i zapewnia bardziej płynne odczucia podczas jazdy zarówno na drodze, jak i na bezdrożach.

W tylnym pięciodrążkowym zawieszeniu zastosowano bardzo długie drążki wzdłużne, aby lepiej kontrolować pozycję osi w trudnym terenie, drążek Panharda i 24 calowe sprężyny śrubowe, a wszystko to zestrojono pod kątem wyjątkowej stabilności podczas pokonywania wymagającego terenu z dużą prędkością. Zaawansowane amortyzatory FOX Liv Valve dostrojono tak, aby zrównoważyć jakość jazdy i kontrolę przechyłów nadwozia na drodze i w terenie. Elektronicznie sterowane amortyzatory wykorzystują czujniki położenia zawieszenia, a także inne czujniki do niezależnego monitorowania warunków terenowych setki razy na sekundę, dostosowując parametry tłumienia w zawieszeniu. Skok kół wynoszący 330 mm z przodu i 358 mm z tyłu daje Raptorowi R zdolność do przedzierania się przez piasek i kamienie z niezwykłą skutecznością, a Raptor R może pochwalić się wiodącym w klasie prześwitem* wynoszącym 333 mm i standardowymi, wyjątkowymi w jego klasie*, instalowanymi seryjnie 37-calowymi oponami, które usprawniają pokonywanie przeszkód.

 

Modele Ford Performance wyróżniają się akcentami w kolorze Code Orange, emblematy «R» na wlocie powietrza, na wylotach wentylacyjnych na masce silnika i na klapie tylnej skrzyni ładunkowej. Specjalny projekt graficzny umieszczony na tylnych błotnikach przedstawia surową, spękaną pustynną ziemię, wzmacniając związek ze środowiskiem, do którego Raptor R został stworzony. Agresywny charakter nadwozia przeniesiono do wykończonego w czerni wnętrza. Standardowe fotele Recaro® to połączenie czarnej skóry i zamszu Alcantara® z takim rozmieszczeniem obu materiałów, by poprawić kontakt kierowcy z fotelem, gdy teren staje się nieprzyjemny. Prawdziwe włókno węglowe zdobi podszybie na panelu drzwi, pokrywę schowka i górne części deski rozdzielczej. Wykorzystano materiał o trójosiowym splocie, aby symbolicznie oddać połączenie osiągów, wytrzymałości i niezawodności Raptora R.

Podobnie jak wszystkie wersje Raptora, Raptor R jest standardowo wyposażony w pakiet inteligentnych systemów ułatwiających jazdę. System Trail Turn Assist** pozwala kierowcy zmniejszyć promień skrętu w ciasnych zakrętach i w ten sposób dojechać jeszcze dalej w ekstremalnym terenie. Ford Trail Control (kontrola szlaku) - tempomat terenowy pozwalający kierowcy wybrać zadaną prędkość i zająć się manewrowaniem kierownicą w trudnych warunkach, podczas gdy samochód sam obsługuje przepustnicę i hamulce. Trail 1-Pedal Drive† pozwala kierowcy kontrolować przepustnicę i hamowanie za pomocą tylko jednego pedału, ułatwiając ekstremalną jazdę, taką jak “pełzanie” po skałach.