Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Już wszystko jasne. Kia zaprezentowała dziś najnowszy swój model XCeed.  Design jest kontynuacją linii poprzednika, ale podkreśla sportowe cechy auta. Szczególnie w wersji GT Line. Odświeżona stylistyka, powstała w europejskim centrum designu marki we Frankfurcie w Niemczech.

Nowa Kia XCeed jest wyposażona w nowe reflektory LED oraz zmienione osłonę chłodnicy, przedni zderzak i wlot powietrza o innowacyjnej konstrukcji. Dzięki zintegrowaniu świateł przeciwmgielnych z reflektorami styliści mogli umieścić wloty powietrzne po obu stronach zderzaka tak, aby płynnie kierować powietrze wokół kół, co zmniejsza opór aerodynamiczny i wpływa na obniżenie zużycie paliwa.

Nowy XCeed ma aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 cali zaprojektowane specjalnie z myślą o poprawie atrakcyjności modelu segmentu CUV. Zmiany z tyłu obejmują nowy dyfuzor z czarną, błyszczącą osłoną podwozia oraz nowe końcówki układu wydechowego, które podkreślają sportowy charakter całej gamy XCeeda. Linie stosunkowo długiej pokrywy silnika płynie przechodzą w słupki A, co nadaje nadwoziu sportową sylwetkę. Rozstaw osi jest taki sam, jak w innych modelach z rodziny Ceed i wynosi 2650 mm, przedni i tylny zwis XCeeda zostały wydłużone w stosunku do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840mm). Jedynymi elementami nadwozia, które są wspólne z pięciodrzwiowym hatchbackiem są przednie drzwi. Szybko opadająca linia dachu, która prowadzi do ostro nachylonej pokrywy bagażnika, podkreśla dynamiczny wygląd XCeeda, który przypomina modele typu coupé. Do wyboru są 16- lub 18-calow obręcze kół ze stopu aluminium z oponami w rozmiarze, odpowiednio, 205/60 R16 lub 235/45 R18. Prześwit XCeeda wynosi 172 mm na 16-calowych kołach i 184 mm na 18-calowych, co stanowi przyrost o nawet 44 mm w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Listwy na nadkolach i nakładki na progach oraz satynowe chromowane relingi nadają XCeedowi rasowego wyglądu.

Wersja wyposażenia GT-Line zawiera szereg sportowych akcentów, które odróżniają ją od modelu podstawowego. Tzw. tygrysi nos otacza nową osłonę chłodnicy, a potężny wlot powietrza na dole zderzaka oraz boczne nadają przedniej części auta bardziej agresywny wygląd niż dotychczas. Kurtyny powietrzne wykończone ciemnym chromem pomagają prowadzić powietrze wokół przodu samochodu, co zmniejsza opór powietrza i poprawia aerodynamikę. Sześciokątne światła LED z tyłu oraz dyfuzor w kolorze nadwozia uzupełniają odświeżony wygląd XCeeda i wyróżniają odmianę GT-line od pozostałych.

Nowa Kia Xceed, w zależności od wersji wyposażenia, będzie oferowana w aż 12 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych, bardzo wyróżniających się kolorach: Lemon Splash, Celadon Spirit Green i Yuca Steel Grey.

Wnętrze auta ma zapewnić komfort, ze szczególnym uwzględnieniem osoby prowadzącej auto. Konsola środkowa nowego XCeeda jest lekko skierowana w stronę kierowcy. System multimedialny z wysoko umieszczonym ekranem dotykowym i zestaw przycisków, pokręteł i przełączników, które służą do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją, sprawiają, że deska rozdzielcza XCeeda mocno się wyróżnia. Ergonomiczny układ elementów sterowania przeprojektowano tak, aby umożliwić kierowcom dokonywanie szybkich zmian ustawienia różnych parametrów bez odrywania wzroku od drogi.

Nowa Kia XCeed jest wyposażona w atrakcyjne motywy graficzne 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, którego wygląd można powiązać z profilami jazdy, a także w błyszczący czarny panel wokół dźwigni zmiany biegów i w nowe lusterko wsteczne z wąską ramką.

Wnętrze jest wykończone miękkimi w dotyku materiałami, a satynowe chromowane elementy na desce rozdzielczej podkreślają wyrafinowany, ekskluzywny charakter wnętrza XCeeda. Do wyboru są tapicerki z tkaniny, zamszu, skóry syntetycznej lub prawdziwej skóry.

Wnętrze również otrzymało wygląd GT-Line, z wieloma detalami, które nawiązują do sportowego charakteru nadwozia, w tym spłaszczoną u dołu kierownicę, czarną podsufitkę, gałkę dźwigni zmiany biegów pokrytą perforowaną skórą i fotele zarezerwowane dla wersji GT-Line.

Nowa Kia XCeed została zaprojektowana tak, aby w nadwoziu o kompaktowych rozmiarach oferowała jak największe kabinę i przestrzeń bagażową. Plasując się gamie modeli marki Kia pomiędzy pięciodrzwiowym Ceedem a Sportage, Kia XCeed dysponuje kabiną i bagażnikiem porównywalnymi z modelami o większych rozmiarach zewnętrznych.

Przy długości nadwozia wynoszącej 4395 mm nowa Kia XCeed jest o 85 mm dłuższa niż pięciodrzwiowy Ceed hatchback i o 120 mm krótsza niż Sportage. Przy wysokości nadwozia 1495 mm XCeed przewyższa Ceeda o 48 mm i jest o 155 mm niższy niż Sportage, co gwarantuje mu niższe położenie środka ciężkości niż w SUV-ie.

W odświeżonej gamie XCeeda są dostępne trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (T-GDi). Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDi generuje 120 KM i 172 Nm momentu obrotowego, a czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik T-GDi osiąga 160 KM i 253 Nm momentu obrotowego. W najmocniejszej odmianie XCeeda jest dostępny mocny 1,6-litrowy silnik T-GDi, taki sam jak w modelach Ceed i ProCeed GT. Moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych, sprawiają, że silnik ten doskonale pasuje do charakteru XCeeda. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,5 sekundy, gdy auto jest wyposażona w siedmiobiegową przekładnię o dwóch sprzęgłach.

 

Nowy XCeed jest również dostępny z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym z układem typu mild-hybrid (MHEV), idealnym dla tych, którzy regularnie pokonują długie dystanse. Ten 1,6-litrowy silnik wysokoprężny może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (wtedy zapewnia 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (wówczas dysponuje momentem obrotowym 320 Nm).

W nowym XCeedzie dostępny jest także wydajny hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV). W jego skład wchodzą akumulator litowo-jonowy, który może zmagazynować 8,9 kWh energii elektrycznej, silnik elektryczny o mocy 44,5 kW i wydajny czterocylindrowy, 1,6-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową (6DCT), układ typu PHEV generuje 141 KM i 265 Nm i przenosi napęd na przednie koła.

Nowy XCeed trafi do sprzedaży w Europie już po wakacjach, z 7-letnią gwarancją na 150.000 km w standardzie.