Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Flagowy model pełni rolę wizytówki firmy i pokazuje możliwości marki. W Audi tą rolę pełni model A8. Czwarta generacja tej luksusowej limuzyny, która na rynku pojawiła się w roku 2017, pod względem mocy, estetyki i wyposażenia wyniosła tę serię modelową na zupełnie nowy poziom. Teraz, jej stylistyka zewnętrzna jest jeszcze bardziej reprezentacyjna. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza, a jej grill zdobi chromowana rama rozszerzająca się ku górze. Boczne wloty powietrza są ustawione bardziej pionowo, a ich stylistyka została odświeżona tak samo jak w przypadku reflektorów, których dolna krawędź tworzy teraz wyrazisty kontur po stronie zewnętrznej.

Linia boczna została tak poprowadzona, aby podkreślić prestiżowy charakter auta. Kopuła dachu biegnie płasko. Rozciągnięte linie karoserii podkreślają długość pojazdu, a szerokie nadkola nawiązują do montowanego tu standardowo napędu na cztery koła quattro. We wszystkich wariantach modelu dolna partia drzwi jest wklęsła i zakończona krawędzią skierowaną w stronę drogi.

W części tylnej dominują szerokie, chromowane klamry, spersonalizowana sygnatura świateł z cyfrowymi elementami OLED i ciągły, podzielony na segmenty pas świateł. Wkładka dyfuzora z poziomymi przetłoczeniami została zaprojektowana na nowo i delikatnie zaakcentowana. Audi S8 wyposażono w cztery zoptymalizowane pod kątem przepływu spalin rury wydechowe w okrągłych osłonach.

Poza wersją bazową, Audi oferuje klientom zewnętrzny pakiet stylizacyjny „chrom” oraz — po raz pierwszy w A8 — nowy pakiet stylistyki zewnętrznej S line.

Wprowadzone udoskonalenia przyniosły tylko minimalne zmiany wymiarów flagowego modelu Audi w segmencie luksusowych limuzyn. Rozstaw osi A8 wynosi 3,00 m, długość — 5,19 m, szerokość — 1,95 m, a wysokość — 1,47 m.

Dopracowanie detali wykończenia wnętrza zapewnić ma użytkownikom komfort godny klasy premium. Przykładem może być podnóżek opuszczany z oparcia fotela przedniego pasażera. Pasażerowie mogą ogrzewać na nim stopy lub włączyć funkcję masażu stóp o różnej intensywności. Pakiet fotela relaksacyjnego obejmuje również masaż pleców za pomocą 18 poduszek pneumatycznych, elektrycznie regulowane komfortowe zagłówki, opcjonalną konsolę centralną dostępną również z opcjonalnymi rozkładanymi stolikami, czterostrefową luksusową klimatyzację automatyczną oraz nowe ekrany w tylnej części pojazdu. Komfort wnętrza podkreśla lodówka z barkiem dostępna w programie Audi exclusive.

Gama jednostek napędowych obejmuje silniki V6 TFSI i V6 TDI o pojemności 3 litrów, napęd hybrydowy typu plug-in w wersji TFSI e, silnik V6 TFSI i silniki elektryczne, po jednostkę 4.0 TFSI. Ta ostatnia może być zamontowana w modelach A8 i S8 z różnymi poziomami mocy wyjściowej.

Silnik 3.0 TFSI napędza Audi A8 55 TFSI quattro i A8 L 55 TFSI quattro z mocą 250 kW (340 KM). W Chinach dostępny jest wariant o mocy 210 kW (286 KM). W zakresie prędkości obrotowej od 1370 do 4500 obr./min. dostarcza moment obrotowy rzędu 500 Nm. Rozpędza dużą limuzynę Audi A8 od O do 100 km/godz. w 5,6 sek. (wersja L: 5,7 sek.).

W wersji przeznaczonej dla modelu A8, silnik 4.0 TFSI generuje moc 338 kW (460 KM) oraz moment obrotowy 660 Nm, dostępny w zakresie od 1850 do 4500 obr./min. Pozwala to na prawdziwie sportową jazdę: A8 60 TFSI quattro oraz A8 L 60 TFSI quattro przyspieszają od 0 do 100 km/godz. w 4,4 sekundy. Wyróżnikiem silnika V8 jest system „cylinder on demand” - COD, który przy spokojnej jeździe tymczasowo dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów.

Jednostka 3.0 TDI jest montowana w Audi A8 50 TDI quattro i A8 L 50 TDI quattro. Zapewnia ona moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy 600 Nm. Ten wysokoprężny silnik pozwala przyspieszyć A8 i A8 L od 0 do 100 km/godz. w 5,9 sekundy i osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/godz.

Audi A8 60 TFSI e quattro i A8 L 60 TFSI e quattro to modele hybrydowe typu plug-in (PHEV). W tym przypadku benzynowa jednostka 3.0 TFSI wspomagana jest przez silniki elektryczne. Dzięki mocy systemowej 340 kW (462 KM) i systemowemu momentowi obrotowemu 700 Nm, Audi A8 60 TFSI e quattro rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 4,9 sekundy (A8 i A8 L).

Na rynek chiński przygotowano wersję Audi A8 L Horch o długości 5,45 m.