Auto w Pracy

Slideshow Image

Litera T już od lat 60 zarezerwowana była w Porsche dla oznaczenia modeli z dodatkową dawką przyjemności w prowadzeniu auta.  Oznaczenie „T” znajdziemy w modelach linii 911 i 718. Teraz do tej elitarnej rodziny dołącza model Macan.

Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 l w Porsche Macan T łączy doskonałą zwinność, lekkość oraz kompaktową konstrukcję – to zestaw, który oferuje idealną równowagę masy i osiągów. W porównaniu z 2,9-litrową jednostką V6 biturbo montowaną w wariantach S i GTS zespół napędowy odmiany T nad przednią osią waży o 58,8 kg mniej. Efekt: doskonałe osiągi podczas ruszania oraz optymalna zdolność do pokonywania zakrętów.

Macan T rozwija moc 195 kW (265 KM) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego – to wartości, które pasują do jego precyzyjnego prowadzenia, zapewniając ekscytujące wrażenia z jazdy. Jak zwykle w kompaktowym SUV-ie silnik współpracuje z szybko pracującą 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz z układem napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie zapewnia dynamiczne reakcje we wszystkich sytuacjach na drodze. Standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy oraz przyciskiem Sport Response na kierownicy, Macan T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.

Macan T to jedyny model Porsche, który jest standardowo wyposażony w stalowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) w połączeniu ze zmniejszonym o 15 mm prześwitem. Z przodu zastosowano sztywniejsze stabilizatory, a zestrojenie podwozia samochodu zostało zmodyfikowane pod kątem idealnej współpracy zawieszenia i zespołu napędowego. Rezultat: responsywne zachowanie układu kierowniczego oraz zwinne prowadzenie.

Także układ Porsche Traction Management (PTM) dopasowano do właściwości jezdnych Porsche Macana T – ze szczególnym ukierunkowaniem na napęd tylnej osi. Opcjonalnie nabywcy mają do wyboru adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM i prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm – to nowość w modelach Macan z 4-cylindrowymi silnikami. Dodatkowo można zamówić układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który został przystosowany do charakterystyki wariantu T i jeszcze bardziej „wyostrza” dynamikę jazdy.

Od innych wariantów nadwozie Porsche Macan T odróżniają elementy stylistyczne w kolorze Agate Grey Metallic. We wnętrzu Porsche Macan T panuje unikalny, wyrazisty klimat. Standardowe, elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokrywa ekskluzywna tapicerka, łącząca się z pakietem wykończenia kabiny z czarnej skóry. Środkowe panele przednich i zewnętrznych tylnych siedzeń mają wzór w kratkę Sport-Tex Stripe, a na przednich zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Do kontrastowych dodatków nadwozia nawiązują srebrne przeszycia foteli, zagłówków i kierownicy.

Cena Porsche Macan T wynosi od 294 tys. zł. Nowy wariant można już zamawiać. Dostawy rozpoczną się w kwietniu 2022 r.