Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Ford Rangera Raptora z 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 twin-turbo, który generuje 288 KM mocy i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest najnowszą propozycją marki dla osób które szukają mocnego pickupa.

Blok silnika EcoBoost V6 twin-turbo, o pojemności skokowej trzech litrów wykonano z żeliwa wermikularnego, które jest o około 75 procent wytrzymalsze i do 75 procent sztywniejsze, niż żeliwo stosowane w tradycyjnych odlewach. Ford Performance zadbał o to, by silnik natychmiast reagował na zmiany położenia przepustnicy, a zapożyczony z samochodów wyścigowych system przyspieszający reakcje turbosprężarek, podobny do tego, który po raz pierwszy zastosowano w samochodach Ford GT i Focus ST, umożliwia pozbawioną „turbo-dziury” reakcję na gaz i natychmiastowy przyrost mocy.

Nowy układ napędowy Rangera Raptora zapewnia doskonałe przyśpieszenia na szutrze, drogach gruntowych, w błocie i na piasku. Aby te porywające osiągi komponowały się z brzmieniem, elektronicznie sterowany aktywny układ wydechowy wzmacnia odgłos w czterech trybach, które można wybierać, zmieniając tym samym akustyczny charakter Rangera Raptora.

Kierowca może wybrać pożądane brzmienie silnika, naciskając przycisk na kierownicy lub wybierając tryb jazdy, który wykorzystuje jedno z następujących ustawień:

•             Cichy - przedkłada ciszę nad osiągi i brzmienie, pozwalając zachować dobre relacje z sąsiadami, jeśli właściciel Raptora korzysta z samochodu we wczesnych godzinach porannych

•             Normalny - profil dźwiękowy przeznaczony do codziennego użytku, oferuje wyraziste brzmienie wydechu, które jednak nie jest zbyt głośne do codziennego poruszania się po ulicach. Profil ten jest domyślnie stosowany w trybach jazdy Normal, Slippery, Mud/Ruts oraz Rock Crawl

•             Sport - oferuje głośniejszą i bardziej dynamiczną nutę wydechu

•             Baja – to najbardziej wyrazisty soundtrack układu wydechowego, zarówno pod względem głośności jak i brzmienia. W trybie Baja wydech zachowuje się jak bezkompromisowo zbudowany układ przelotowy. Tryb ten przeznaczony jest wyłącznie do użytku w terenie.

Samochód terenowy o tak wysokich osiągach, jak Ranger Raptor, wymaga odpowiedniego układu jezdnego, więc inżynierowie Forda całkowicie przeprojektowali zawieszenie kół. Nowe, wytrzymałe, a jednocześnie lekkie aluminiowe górne i dolne wahacze, przednie i tylne zawieszenie o dużym skoku oraz udoskonalone drążki Watta zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić lepsze panowanie nad pojazdem w trudnym terenie przy dużej prędkości.

Zdolność Rangera Raptora do radzenia sobie w trudnym terenie rośnie też dzięki solidnym osłonom podwozia. Przednia płyta osłonowa jest prawie dwa razy większa niż w standardowym Rangerze nowej generacji, a wykonano ją z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm. Podwójne haki holownicze z przodu i z tyłu pomagają wybrać dogodną opcję wyciągnięcia pojazdu z opresji w terenie. Ich konstrukcja zapewnia dostęp do jednego z haków, jeśli dostęp do drugiego jest utrudniony, a także umożliwia użycie pasów podczas odzyskiwania pojazdu w głębokim piasku lub gęstym błocie.

Po raz pierwszy Ranger Raptor otrzymuje zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z zupełnie nową, elektronicznie sterowaną, dwubiegową skrzynią rozdzielczą, połączoną z blokowanymi mechanizmami różnicowymi z przodu i z tyłu.