Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

BMW z oznaczeniem M to synonim sportowych osiągów.  BMW iX M60 także wpisuje się w ten obraz, ale jest to pierwszy samochód BMW M zaprojektowany od początku z myślą o elektromobilności.

Koncepcja BMW iX stanowi idealną bazę dla całkowicie elektrycznego SAV-a o wysokich osiągach. Zarówno struktura karoserii, jak i konstrukcja i zestrojenie układu jezdnego mają na celu połączenie doskonałego komfortu jazdy ze sportową charakterystyką prowadzenia. Koncepcja aluminiowej ramy przestrzennej oraz klatki z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) obejmującej dach, części boczne i tylne stanowi inteligentną mieszankę materiałów, która łączy zwiększoną sztywność z optymalną masą. Na osiągi, wydajność i zasięg wpływa również zoptymalizowana aerodynamika, dzięki której BMW iX M60 osiąga współczynnik oporu powietrza (Cx) wynoszący 0,26 w trybie Sport. Umieszczony nisko w podłodze akumulator wysokonapięciowy obniża środek ciężkości pojazdu i sprzyja zwinnemu prowadzeniu oraz zrównoważonemu rozkładowi masy na osie.

Elektryczny napęd na wszystkie koła  generowany jest przez dwa silniki elektryczne. W sumie dają  397 kW mocy ( z możliwością chwilowego zwiększenia mocy do 455 kW (619 KM)), a maksymalny moment obrotowy wynosi 1015 Nm w trybie Sport i 1100 Nm przy włączonej funkcji Launch Control.

Przekłada się to na przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna to 250km/h.

BMW iX M60 może poszczycić się najbogatszą ofertą standardowych systemów wspomagających kierowcę, jaka kiedykolwiek dostępna była w BMW, a także licznymi innowacjami. Nowa generacja czujników, nowe oprogramowanie i wydajna platforma komputerowa oferują ponadto wyjątkowe możliwości konsekwentnego rozwoju funkcji automatyzacji jazdy i parkowania – w średniej perspektywie czasowej do poziomu 3.