Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

Jeśli chcesz, aby twój samochód był w wybranym przez ciebie kolorze, innym niż te które widzisz na ulicy, z Porsche nie ma problemu. Dzięki nowym opcjom – „Kolor na życzenie PTS” i „Kolor na życzenie PTS Plus” – Porsche Exclusive Manufaktur poszerza swoją gamę specjalnych kolorów nadwozia dla wszystkich serii modelowych. Oddział koncentruje się przy tym na dostępności klasycznych, rozpoznawalnych od lat odcieni Porsche. W przypadku najbardziej indywidualnych życzeń istnieje również możliwość stworzenia odcienia na zamówienie, według specyfikacji klienta. „Nietypowe lakiery były obecne w całej historii naszej marki i pozostają (jej) ważnym wyróżnikiem” — powiedział Alexander Fabig, szef działu indywidualizacji i Porsche Classic. „Dzięki tej ofercie przywracamy klasyczne, kultowe kolory i wzbogacamy szeroką gamę standardowych oraz specjalnych kolorów dostępnych dla poszczególnych serii modelowych – w sumie o ponad 160 odcieni”.

 

W głównej fabryce w Stuttgarcie-Zuffenhausen uruchomiono nowe stanowisko do mieszania kolorów. Aby uzyskać pożądany odcień, specjaliści od lakierów mieszają tam szereg składników z dokładnością do pojedynczych miligramów. Każda „porcja” farby jest podzielona na dwa pojemniki: do karoserii i do elementów dodatkowych. Powierzchnie przeznaczone do lakierowania w samochodzie w dużej mierze składają się z aluminium, tworzyw sztucznych oraz kompozytów z udziałem włókien węglowych lub szklanych. Cała ta mieszanka materiałów w połączeniu z różnymi metodami nakładania lakieru i temperaturami schnięcia w zależności od komponentu wymaga nieco innych kompozycji farb. Z tego względu w przypadku każdej „porcji” lakierowane są tabliczki porównawcze, które służą później jako wzorcowe próbki kolorów podczas finalnej kontroli samochodu.

 

Porsche nie tylko rozszerza swoją paletę odcieni, ale także ją przebudowuje: nazwa „Kolor niestandardowy” została zmieniona na „Kolor na życzenie PTS”. Kategoria ta obejmuje wstępnie zdefiniowane kolory, technicznie zatwierdzone przez specjalistów od lakierów Porsche. Są wśród nich na przykład odcienie: Maritime Blue, Rubystar Red i Mint Green, czyli „barwne” pozycje z lat 90., które cieszą się wśród fanów Porsche statusem kultowych.

Paleta jest bardzo zróżnicowana i zależy od serii modelowej oraz lokalizacji produkcji. W przypadku serii 911 i 718 do wyboru jest ponad 100 dodatkowych odcieni lakieru. Dla modeli Panamera, Macan oraz Cayenne zarezerwowano ponad 50 opcji, a kolejne 65 kolorów uzupełnia gamę dla nabywców Porsche Taycan.

Kolor na życzenie PTS można zamówić dla nowych konfiguracji pojazdu w Porsche Centrach. W porównaniu ze standardowymi lakierami opcja ta wydłuża czas realizacji dostawy o około 3 miesiące. Ceny w ramach danej serii modelowej różnią się w zależności od wariantu. Na przykład kolor na życzenie PTS dla większości odmian 911 i 718 kosztuje 45 297 zł. Dla 718 klasy GT oraz 911 Turbo S i klasy GT jego cena wynosi z kolei 50 806 zł.

W przypadku najbardziej indywidualnych życzeń kolorystycznych Porsche Exclusive Manufaktur idzie o krok dalej: dzięki opcji „Kolor na życzenie PTS Plus” odcień lakieru można wybrać niemal dowolnie. Opcja ta jest dostępna dla linii modelowych 911, 718 i Taycan. Przykładowe ceny za kolor na życzenie PTS Plus: 90 594 zł dla większości wariantów 911 i 718 oraz 101 612 zł dla 718 klasy GT oraz 911 Turbo (S) i klasy GT.