Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowa Kia Sportage to już piąta generacja tego modelu. Nowy model oferuje zdecydowanie więcej użytkownikom od poprzedniej wersji. Klienci mogą wybrać jedną z sześciu wersji napędowych.

Podstawową wersją jest 150-konny turbodoładowany silnik benzynowy T-GDI z rodziny Smartstream i napędem na przednią oś. Półkę wyżej znajdziemy 180-konny wariant z miękką hybrydą. Oprócz odmiany z silnikiem benzynowym nowy Sportage jest również dostępny w wersji z silnikiem Diesla, jako odmiana hybrydowa typu Mild Hybrid (z benzynową lub wysokoprężną jednostką napędową do wyboru), hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Ta ostatnia ma moc aż 265 KM i jest najmocniejsza w gamie Sportage piątej generacji. Jej seryjne wyposażenie obejmuje, między innymi, napęd na cztery koła i automatyczną, 6-stopniową przekładnię. Odmiana hybrydowa typu plug-in jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia – L, Business Line i GT-Line.

Bogate wyposażenie seryjne nowego Sportage obejmuje m.in.:

•             system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów,

•             asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu,

•             7 poduszek powietrznych, w tym centralną poduszkę powietrzną w fotelu kierowcy,

•             światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED,

•             elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka,

•             klimatyzację,

•             kierownicę pokrytą skórą z przyciskami do sterowania sprzętem audio i obsługi telefonu,

•             system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz interfejsem  Apple CarPlay / Android Auto,

•             kamerę cofania,

•             17-calowe obręcze kół z lekkich stopów,

•             relingi dachowe,

•             system powiadamiania ratunkowego E-Call,

•             elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold,

•             elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.

Pod względem wymiarów zewnętrznych nowy Sportage nie zmienił się znacząco w porównaniu z modelem czwartej generacji. Na długość urósł o 30 mm (do 4515 mm), na szerokość o 10 mm (do 1865 mm), na wysokość również o 10 mm (do 1645 mm). O 10 mm zwiększył się także rozstaw osi, który teraz mierzy 2680 mm. Mimo tylko nieznacznie większych wymiarów zewnętrznych, znacząco urosło wnętrze Sportage piątej generacji.

Głównymi elementami kabiny nowego Sportage są zakrzywiony wyświetlacz, smukły panel dotykowy na konsoli środkowej z dwoma wygodnymi w obsłudze pokrętłami i precyzyjnie wykonane otwory wentylacyjne. Przyciągający uwagę zakrzywiony wyświetlacz, który rozciąga się przed kierowcą i nad konsolą środkową, składa się z dwóch monitorów LCD o przekątnej 12,3” przykrytych taflą szkła. Zakrzywiony wyświetlacz oraz wielofunkcyjny  panel dotykowy na konsoli środkowej to rozwiązania, które dopiero co debiutowały w nowym elektrycznym EV6. Za pomocą jednego przycisku kierowca lub pasażer może przejść z menu sterowania klimatyzacją do obsługi multimediów.

Pomimo iż, nowy model ma lepsze wyposażenie i nowoczesne układy napędowe, wciąż oferuje atrakcyjną cenę. Ceny modelu piątej generacji zaczynają się od 105 900 zł za wersję M z napędem na przednie koła i 150 konnym silnikiem. Najwyżej wyceniono hybrydę typu plug-in z którą trzeba zapłacić 200 900 złotych.