Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

BMW XM będzie produkowane od końca 2022 r. w fabryce BMW Group w Spartanburgu w Stanach Zjednoczonych, które mają być najważniejszym rynkiem zbytu dla tego modelu. Tym samym BMW M GmbH z okazji 50. rocznicy swego powstania wprowadza na drogi pierwszy niezależny model od czasów legendarnego BMW M1. BMW XM będzie dostępne wyłącznie w wersji M i tylko z napędem hybrydowym plug-in.

Ekstrawagancka stylistyka BMW Concept XM nie pozwoli przejść obojętnie obok tego modelu. Nie oznacza to, iż każdemu przypadnie do gustu. Wyrazisty przód, długa maska silnika i rozciągnięta, opadająca ku tyłowi linia dachu tworzą charakterystyczną, dwubryłową konstrukcję o wyrazistych konturach. Rysunek szyb zwęża się ku tyłowi, podkreślając dynamikę profilu auta.

Innowacyjny podział lamp przednich na dwa oddzielne moduły gwarantuje wyrazisty wygląd. Wzrok przyciąga w szczególności wyrazista stylistyka świateł dziennych w postaci wąskiego, ostro zarysowanego górnego modułu lamp. Umieszczona pomiędzy reflektorami i ustawiona poziomo atrapa chłodnicy BMW zwęża się ku stronie zewnętrznej i niemal ośmiokątnym konturem podkreśla dynamiczny charakter przodu. Czarne elementy atrapy chłodnicy są otoczone filigranowym obramowaniem i wydają się niemal swobodnie unosić na czarnej błyszczącej powierzchni. W obrębie atrapy chłodnicy typowe dla M podwójne listwy podkreślają jej szerokość. Wyraziste oświetlenie konturowe efektownie podkreśla atrapę chłodnicy. Dzięki temu charakterystyczna jednostka składająca się z atrapy chłodnicy i świateł dziennych jest natychmiast rozpoznawalna nawet po zmroku. Nowe logo XM w atrapie chłodnicy oraz duże wloty powietrza wskazują na moc pracującego za atrapą chłodnicy silnika V8, który wraz z napędem elektrycznym tworzy napęd hybrydowy M.

Nadbudowa kabiny BMW Concept XM wznosi się pionowo i podkreśla stabilne wrażenie przodu pojazdu. Kolor dachu kontrastuje z lakierowanymi na czarno słupkami A. Przednia szyba wydaje się jeszcze bardziej płaska i nadaje przodowi pojazdu nowoczesną dynamikę. Nad słupkami A zamontowane są w dachu wąskie szperacze diodowe. Charakterystyczny kształt maski silnika nawiązuje do kształtu atrapy chłodnicy w formie dwóch wysklepień maski. Dwa wloty powietrza w masce silnika odwzorowują wygląd diodowych szperaczy w dachu i tworzą dynamiczny akcent. Pas przedni obramowuje ku dołowi masywną sylwetkę samochodu klarownymi, czarnymi powierzchniami. Na zewnątrz trójkątne listwy w kolorze karoserii podkreślają pionowe wloty powietrza i akcentują sportową, postawę BMW Concept XM.

We wnętrzu BMW Concept XM obszar wrażeń z jazdy charakteryzuje się typową dla M interpretacją stylistyki kokpitu zorientowanego na kierowcę. Linie i powierzchnie deski rozdzielczej, konsoli środkowej, boczków drzwi i siedzeń nadają przednim fotelom charakteru, a ich geometria i wysokiej jakości materiały podkreślają atmosferę. Brązowa skóra o wyglądzie vintage, miedź i karbon stanowią łącznik między luksusem a sportami motorowymi.

Pod maską będzie pracował nowo zaprojektowany napęd hybrydowy M w BMW Concept XM łączy jednostkę napędową V8 z silnikiem elektrycznym o wysokich osiągach i generuje moc szczytową 550 kW (750 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 1000 Nm.