Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowa FABIA oferuje na polskim rynku kilka wersji silników generacji EVO Grupy Volkswagen. Benzynowe silniki z wtryskiem wielopunktowym z napędem na przednią oś, są podstawową opcją modelu FABIA.

Silnik 1.0 MPI osiąga moc 59 kW (80 KM) i jest dostępny z manualną 5-biegową skrzynią biegów. Z taką samą skrzynią biegów dostępny jest również silnik 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM). Silnikowi 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) towarzyszy 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa skrzynia DSG. Najmocniejszym silnikiem nowego modelu FABIA, który dostępny będzie w późniejszym terminie, jest 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) wraz z 7-biegową skrzynią DSG.

Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) to najmocniejszy silnik w gamie ŠKODY FABIA, który będzie dostępny dla tego modelu pod koniec bieżącego roku. Technologia aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) zmniejsza zużycie paliwa, a także emisję CO2. Gdy obciążenie silnika jest niskie, system automatycznie i w sposób praktycznie niezauważalny dla kierowcy wyłącza dwa cylindry. Wszystkie silniki TSI dostępne dla ŠKODY FABIA są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Nowa Skoda Fabia oferuje klientom oszczędne silniki, co przekłada się na możliwość przejechania długich dystansów pomiędzy tankowaniami. Szczególnie widoczne jest to w opcji z 50-litrowym zbiornikiem paliwa zamiast standardowego 40-litrowego. W takim przypadku nowa FABIA wyposażona w trzycylindrowy silnik może pokonać ponad 900 km w cyklu WLTP.

Wszystkie silniki zastosowane w nowym modelu FABIA to nowa generacja silników EVO. Większość silników i wszystkie skrzynie biegów w nowej ŠKODZIE FABIA są produkowane w Czechach. Silniki MPI, układy napędowe 1.0 TSI oraz ręczne skrzynie biegów powstają w głównej fabryce marki w Mladá Boleslav. 7-biegowa skrzynia DSG zjeżdża z linii produkcyjnej w fabryce ŠKODY w Vrchlabí.