Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Kolejna marka, tym razem Volkswagen zdecydował się na podbój kolejnej niszy rynku motoryzacyjnego. Tym razem na cel wzięto SUVa coupe. Szczególną uwagę w sylwetce zwraca nadwozie, które przypomina samochody typu coupé, z mocno pochylonym słupkiem C. Sylwetka samochodu charakteryzuje się również bardzo precyzyjnymi i ostrymi liniami, które wraz z dużymi kołami i wyraźnie zaznaczonymi nadkolami podkreślają charakter crossovera.

Nowy Taigo jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia. Wszystkie, z wyjątkiem Deep Black, można łączyć z kontrastującym czarnym dachem (opcja). Rozmiar kół zależy od wersji wyposażenia i waha się od 16 do 18 cali.

Liczne opcje wyposażenia obejmują duże panoramiczne okno dachowe, które można przesuwać lub uchylić, Digital Cockpit Pro z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala, tapicerkę ArtVelour, sterowanie głosowe, pakiet stylistyczny Black Style dla wersji R[1]Line oraz system audio firmy „beats” o mocy 300 W z 6 głośnikami. Wszystkie elementy oświetlenia zewnętrznego, od reflektorów po tylne światła, są standardowo wykonane w technologii LED.

We wnętrzu Taigo uwagę zwracają m.in. wielofunkcyjna kierownica i zdigitalizowana obsługa podstawowych funkcji. Systemy multimedialne MIB3 są wyposażone w Online Control Unit (eSIM) i bezrzędową łączność App-Connect Wireless (w zależności od wyposażenia). Opcjonalna klimatyzacja Climatronic ma minimalistyczny panel sterowania z funkcją dotykową, który optycznie nawiązuje do centralnego wyświetlacza. Obsługuje się go za pomocą dotykowych elementów sterujących i suwaków. W podobnej formie jest on oferowany w większych modelach, takich jak Tiguan, Passat i Arteon, co podkreśla wysoką jakość wnętrza Taigo.

Również pod względem systemów wspomagania kierowcy nowy crossover jest bardzo do modeli Volkswagena z wyższych segmentów. Opcjonalnie nowy Taigo ma na pokładzie system Travel Assist: nowy aktywny tempomat ACC (automatyczna kontrola odległości z dodatkowym odniesieniem do ograniczeń prędkości i danych z systemu nawigacyjnego) oraz Lane Assist łączą się z innymi systemami i umożliwiają półautomatyczną jazdę do prędkości maksymalnej wynoszącej 210 km/h. Nowa kierownica wielofunkcyjna jest wyposażona w powierzchnie pojemnościowe, które rejestrują czy kierowca trzyma kierownicę. Każdy Taigo jest standardowo wyposażony w systemy asystujące, takie jak system monitorowania otoczenia przed autem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i systemem Lane Assist. Niewiele modeli w tej klasie oferuje tak szeroką gamę systemów wspomagania, które zapewniałyby tak wysokie komfort i bezpieczeństwo.

Taigo wykazuje się także dużą funkcjonalnością: pojemność bagażnika wynosi imponujące 438 litrów. Oznacza to, że pomimo sylwetki przypominającej coupé, Taigo oferuje prawie tyle samo miejsca w przedziale bagażowym, co kompaktowy T-Cross wyposażony w przesuwaną tylną kanapą (pojemność bagażnika wynosi od 385 do 455 litrów).

Przednionapędowe Taigo napędzają silniki benzynowe o mocy, do wyboru, 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM) i 110 kW (150 KM). Maksymalna prędkość wynosi – odpowiednio – 183 km/h, 191 km/h i 212 km/h. W zależności od silnika, biegi można zmieniać ręcznie za pomocą 5- lub 6-biegowej przekładni mechanicznej lub 7-biegowej dwusprzęgłowej (DSG). Pełna oferta modelu Taigo zostanie zaprezentowana w Polsce w pierwszym kwartale 2022 roku.