Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Twórcy Yarisa GRMN inspirowali się Yarisem WRC, odnoszącym sukcesy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Do tej pory samochody w wersjach GRMN były z sukcesem sprzedawane w Japonii. Yaris GRMN to pierwszy taki model dostępny w Europie. Toyota powierzyła jego budowę swojemu europejskiemu zespołowi, który odpowiadał za silnik i projekt wnętrza. Podwozie oraz układ hamulcowy skonstruowali japońscy inżynierowie Toyoty. Samochód będzie produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing France w Valenciennes. Premierę rynkową zaplanowano na początek 2018 roku.Sportowe korzenie Yarisa GRMN przejawiają się w bardzo mocnym silniku, świetnych osiągach, a także w sportowej stylizacji nadwozia i projekcie wnętrza skoncentrowanym na kierowcy. Kolorystyka karoserii nawiązuje do oryginalnych zdobień Yarisa WRC.

Serce tego modelu to turbodoładowany silnik 1.8 o mocy ponad 210 KM. Napędza on przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.  Yaris GRMN ma wzmocnione podwozie z dodatkowymi usztywnieniami, w tym z dodatkową belką pomiędzy kolumnami przedniego zawieszenia. Zawieszenie było tuningowane na słynnym torze Nürburgring Nordschleife podczas wyścigów i testów zespołu Toyota GAZOO Racing. Mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu zapewnia lepszą przyczepność i pewniejsze prowadzenie. Przednia belka stabilizująca ma zwiększoną średnicę, a krótsze sprężyny pozwalają lepiej trzymać się podłoża. Współpracują z nimi dedykowane amortyzatory opracowane wspólnie z Sachs. Samochód jest także wyposażony w bardzo wydajne sportowe hamulce z dużymi wentylowanymi tarczami i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu.

Sportowe możliwości Yarisa GRMN znajdują odzwierciedlenie w jego wyglądzie. Samochód jest dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej, z czarnym spojlerem na klapie bagażnika. Porusza się na 17-calowych wieloramiennych kołach BBS z lekkich stopów. Yaris GRMN ma specjalnie zaprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu, tylny dyfuzor i umieszczoną centralnie sportową rurę wydechową.

Sportowe fotele, opracowane specjalnie do tego modelu przez Toyota Boshoku, zapewniają najlepsze podparcie w swojej klasie. Mała kierownica znana z coupe GT86 jest pokryta skórą. Zaznaczono na niej poziomą linię, która ułatwia ustawienie kół na wprost. Samochód otrzymał także sportowe aluminiowe pedały i przeprojektowane zegary.