Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Modernizacja rodziny ŠKODY OCTAVIA nie zwalnia tempa. Na pierwszy ogień poszła limuzyna, kombi i wersja RS, teraz przyszła kolej zaprezentować kolejną odmianę. ŠKODA OCTAVIA SCOUT to najbardziej wszechstronna wersja z napędęm 4x4.

Udoskonalona ŠKODA OCTAVIA SCOUT zyskała nowy przód, który upodabnia ją do pozostałych modeli w rodzinie: wyróżnia się wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie. Światła wykonane są w pełni w technologii LED (z adaptacyjnym oświetleniem drogi AFS; opcja dla ŠKODY OCTAVIA SCOUT), a dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne.

Silny charakter modelu podkreślony jest między innymi charakterystycznymi wstawkami na zderzaku przednim i tylnym w kolorze srebrnym. Pakiet na bezdroża jest częścią standardowego wyposażenia i w jego skład wchodzą między innymi plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.

Scout ma o 30 mm większy prześwit niż Kombi, co znacząco wpływa na możliwości jazdy poza asfaltem.

Poza zwiększonym prześwitem o komfort jazdy terenowej dba napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. W trudniejszych warunkach kluczowego znaczenia nabierają kąty natarcia i zejścia, powiększone do 16,6 stopni z przodu i 14,5 stopni z tyłu.    Tak przednia jak i tylna oś ŠKODY OCTAVIA SCOUT wyposażone są standardowo w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDL). Funkcja ta umożliwia płynne i gładkie ruszanie na wszystkich nawierzchniach, zachowując przyczepność wszystkich kół. O bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę po stromych zboczach dba Funkcja OFF ROAD wraz z DRIVINGE MODE SELECT (opcja). Jego zadaniem jest kontrolowanie prędkości podczas zjazdów ze stromizn z użyciem hamulców.

W tym modelu oczywiście nie mogło zabraknąć praktycznych rozwiązań „Simply clever”. Użytkowanie jest łatwiejsze i bardziej komfortowe poprzez podgrzewane koło kierownicy i podgrzewanie siedzeń z funkcją Thermo-Flux, która zwiększa przepuszczalność powietrza i wilgoci, zapewniając zawsze wysoki komfort podróżowania w różnych warunkach klimatycznych.

Bagażnik ma pojemność od 610 do nawet 1740 litrów, a dzięki otworowi załadunkowemu o szerokości aż 1010 mm jest też perfekcyjnie dostosowany do przewozu dużych ładunków bez żadnych utrudnień. Funkcjonalność wnętrza powiększają kolejne schowki i uchwyty. W zależności od wersji silnikowej OCTAVIA SCOUT zdoła ciągnąć przyczepę o masie nawet dwóch ton.    ŠKODA OCTAVIA SCOUT jest powiązana technicznie z modelem ŠKODA OCTAVIA COMBI. Do gamy napędowej dołącza wariant 2.0 TDI 150 KM z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. Model w momencie rynkowego debiutu dostępny jest z trzema czterocylindrowymi jednostkami: 1.8 TSI: 180 KM, prędkość maksymalna 216 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,8 l/100 km, emisja CO2 158 g/km; 2.0 TDI: 150 KM, prędkość maksymalna 207 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 9,1 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5 l/100 km, emisja CO2 130 g/km; 2.0 TDI: 184 KM, prędkość maksymalna 219 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km*. Nowa ŠKODA OCTAVIA SCOUT wyposażona jest we wszystkie technologie wymiany danych i synchronizacji z urządzeniami przenośnymi znane z najnowszej generacji modeli czeskiej marki. Topowy system nawigacyjny COLUMBUS wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, hotspot WLAN i moduł LTE. Opcjonalnie dostępna jest też funkcja telefonu alarmowego, która w awaryjnych sytuacjach automatycznie zadba o zgłoszenie zdarzenia służbom ratunkowym i wskaże lokalizację samochodu. Mobilne usługi online ŠKODA Connect stanowią idealne dopełnienie nowoczesnego wyposażenia samochodu. Wyznaczają nowy standard jakości nawigacji, dostarczania informacji, rozrywki i obsługi assistance. Funkcje systemu mogą być skonfigurowane nawet poprzez domowy komputer. Nowy standard w segmencie wyznacza także zastosowane w modelu OCTAVIA SCOUT szerokie spektrum asystentów prowadzenia. Nowe funkcje obejmują między innymi wspomaganie cofania z przyczepą oraz ostrzeganie przed uczestnikami ruchu w martwym polu. Aktywna funkcja CREW PROTECT ASSIST ogranicza skutki nieuchronnej kolizji poprzez zamknięcie szyb i okna panoramicznego, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa, a także współpracuje z nadzorem odstępu, FRONT ASSIST, który wyposażony jest w funkcję awaryjnego hamowania w mieście i funkcję ochrony pieszych. Udoskonalona została też funkcja PARK ASSIST.