Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Pięć miesięcy po światowej premierze podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) we Frankfurcie Volkswagen wprowadza do sprzedaży nowego Tiguana.

Ceny zaczynają się od 97.980 zł za model z napędem na przednie koła i 125-konnym silnikiem 1.4 TSI pod maską. W chwili debiutu  oferowany jest  z sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. W przyszłości oferta zostanie wzbogacona o kolejne wersje silnikowe.
• 1.4 TSI o mocy 92 kW/125 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną,
• 1.4 TSI o mocy 110 kW/150 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 6-stopniową dwusprzęgłową DSG,
• 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG,
• 2.0 TDI o mocy 85 kW/115 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną,
• 2.0 TDI o mocy 110 kW/150 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-stopniową dwusprzęgłową DSG,
• 2.0 TDI o mocy 140 kW/190 KM z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

W przyszłości oferta zostanie poszerzona o silniki 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 240 KM.


Aktualnie w napęd na cztery koła 4MOTION mogą być wyposażone wersje napędzane silnikiem benzynowym 2.0 TSI (180 KM) oraz mocniejszymi odmianami silnika 2.0 TDI (150 KM i 190 KM). W nowym Tiguanie po raz pierwszy zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie przeniesienia napędu na cztery koła dopasowuje do wybranego trybu jazdy – onroad, offroad, snow lub offroad individual. Nowy Tiguan jest zdolny pociągnąć przyczepę o masie własnej wynoszącej nawet 2,5 tony.
Nowy Tiguan – jako pierwszy SUV-a koncernu Volkswagen – został zbudowany w oparciu o elementy innowacyjnej modułowej platformy konstrukcyjnej MQB. Dzięki temu, w porównaniu z poprzednim modelem, nowy Tiguan cechuje się niższą masą własną i przestronniejszym wnętrzem oraz większym bagażnikiem, którego pojemność wzrosła do 615 litrów (145 litrów więcej). Ponadto, nowy kompaktowy SUV Volkswagena wyróżnia się lepszymi proporcjami nadwozia, (jest dłuższy, szerszy i niższy), które sprawiają, że samochód wygląda teraz bardziej dynamicznie. Zasługa w tym również bardziej wyrazistego designu. Dopasowanie wnętrza nowego Tiguana do chwilowych potrzeb transportowych ułatwia oferowana seryjnie przesuwana tylna kanapa, której położenie można regulować w zakresie 18 cm. Asymetrycznie dzielone oparcie tylnej kanapy jest przy tym wyposażone w regulację kąta pochylenia.


Seryjne wyposażenie Tiguana to  między innymi systemy – monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania „City”, utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, wykrywania zmęczenie kierowcy, sygnalizowania o spadku ciśnienia powietrza w oponach, siedem poduszek powietrznych (czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe i kolanowa po stronie kierowcy) oraz system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepą. Seryjne są także klimatyzacja, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu.
W momencie wprowadzenia modelu na rynek bezpłatnie oferowany jest Pakiet Premium, który zawiera m.in. reflektory LED (światła dzienne, mijania i drogowe), system radiowy Composition Media z dotykowym ekranem o przekątnej ośmiu cali z ośmioma głośnikami (w wersji highline system nawigacji Discover Media) oraz system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu.
Tiguana można wyposażyć także w system Emergency Assist, który w przypadku zasłabnięcia lub zaśnięcia kierowcy zatrzyma samochód. System Area View (widok 360 stopni) szczególnie przyda się w terenie. Ciekawostką jest także Trailer Assist wspomagający cofanie i parkowanie z przyczepą.

Tiguan, od chwili pojawienia się na rynku w 2007 roku, został wyprodukowany  w ponad 2,8 miliona egzemplarzy.