Auto w Pracy

Slideshow Image

 

W pięciu polskich Porsche Centrach – w Katowicach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu – można zamawiać już nowe Porsche 718 Boxster.

Najnowsze wcielenie dwuosobowego roadstera z Zuffenhausen pozostaje wierne koncepcji silnika umieszczonego centralnie. Ceny modelu w Polsce rozpoczynają się od:
– Porsche 718 Boxster: od 230 510 zł,
– Porsche 718 Boxster S: od 325 290 zł.
Podobnie jak protoplasta, Porsche 718 Boxster korzysta z jednostek o 4 cylindrach. Oznacza to powrót firmy Porsche do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser.

Gama roadstera obejmuje dwa modele. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką turbo o mocy 220 kW (300 KM) i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW (350 KM) i 420 Nm maksymalnego momentu. Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK).



Najnowsza generacja roadstera Porsche wyróżnia się też jeszcze bardziej wyrazistym designem karoserii, zmodernizowanym kokpitem z najnowszą generacją systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym, na nowo zestrojonym zawieszeniem i układem kierowniczym oraz wydajniejszymi hamulcami.

Za dopłatą roadstery oferowane są m.in. z obniżonym o 10 mm zawieszeniem PASM – Porsche Active Suspension Management (718 Boxster S również ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm), a także z pakietem Sport Chrono. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.
Pierwsze egzemplarze nowego roadstera pojawią się w krajowych Porsche Centrach 30 kwietnia br.

Więcej o Porsche 718 Boxster