Auto w Pracy

Slideshow Image

W Monterey w Kalifornii podczas  Pebble Beach Concours d’Elegance można zostać właścicielem pojazdu, który z pewnością wyróżni nas na ulicy.

Imprezie towarzyszą aukcje najbardziej luksusowych zabytkowych samochodów, prowadzone przez domy aukcyjne RM Sotheby’s i Gooding & Co. W tym roku obie firmy wystawiają na sprzedaż prawdziwe klejnoty dla miłośników marki Toyota - dwa sportowe 2000GT i dwa Land Cruisery FJ40

Toyota 2000GT z 1967 roku (dom aukcyjny RM Sotheby’s)
Samochód o numerze nadwozia MF10-10083 był pierwszym 2000GT, które zostało dostarczone do USA, a także pierwszym, które wyprodukowano z kierownicą po lewej stronie. Niezwykły rodowód nie jest jedynym atutem tego egzemplarza. W ciągu swojej 48-letniej historii auto było tak dobrze utrzymywane przez swoich kolejnych właścicieli, że ani razu nie wymagało remontu czy rekonstrukcji. Mamy więc do czynienia z oryginalną Toyotą z 1976 roku. Samochód przejechał do tej pory niecałe 70 000 km. Został wystawiony za cenę od 1 mln dolarów.



Toyota 2000GT z 1967 roku (dom aukcyjny Gooding & Co.)
Do wyboru jest jeszcze jedna Toyota 2000GT z 1967 roku. Egzemplarz o numerze nadwozia MF10-10193 wystawiony przez dom aukcyjny Gooding & Co. został sprowadzony do Szwajcarii przez oficjalnego importera Toyoty Emil Frey AG w 1969 roku, a dwa lata później sprzedana pierwszemu właścicielowi.
Samochód spędził 44 lata swojego życia w prestiżowych kolekcjach w Szwajcarii. Obecny właściciel kupił go w 1982 roku. Egzemplarz przeszedł renowację w 1993 i w 2014 roku. Zostanie sprzedany za co najmniej 800 000 dolarów.


Toyota Land Cruiser FJ40 z 1968 roku (dom aukcyjny RM Sotheby’s)
Land Cruiser serii 40 stał się ikoną w świecie samochodów terenowych. Był to pierwszy model Land Cruisera szeroko dystrybuowany na całym globie.
Samochód wystawiony przez RM Sotheby’s został odrestaurowany wyłącznie przy użyciu oryginalnych części zapasowych, które choć wyprodukowane kilkadziesiąt lat temu, nie były wcześniej używane (tzw. new old stock). W wyposażeniu auta znajduje się fabryczna wyciągarka z wałem odbioru mocy. Wyróżnia je także skrzynia biegów z nadbiegiem, która poprawia komfort jazdy po asfalcie.
Pięknie wykończony, beżowy FJ40 z białym dachem trafi do nowego właściciela za około 80-100 tys. dolarów.

 
Toyota Land Cruiser FJ40 z 1965 (dom aukcyjny Gooding & Co.)
Nieco starszy egzemplarz Land Cruisera FJ40 wystawiany przez Gooding & Co. jest wyjątkowy ze względu na materiałowy dach i brak nagrzewnicy, co wskazuje, że został wyprodukowany do jazdy po pustyniach. Po trzyletniej renowacji uzyskał tak doskonałe wykończenie, że wygrał w swojej klasie w Concours d’Elegance. Samochód otrzymał nowszy, mocniejszy niż oryginalny silnik Toyota 2F. Zostanie sprzedany za co najmniej 100 tys. dolarów.