Renault 4 powraca jako samochód elektryczny. Nawiązuje do kultowego poprzednika nie tylko wyglądem, ale również przeznaczeniem. To wszechstronny kompaktowy samochód wyposażony w liczne mobilne technologie. Auto mierzy 4124 mm długości, a dzięki modułowej konstrukcji oferuje szerokie możliwości adaptacyjne – na przykład umożliwia przewóz przedmiotów o długości ponad dwóch metrów. Pokrywa bagażnika sięga aż do zderzaka, co przekłada się na rekordowo niski próg załadunku: zaledwie 61 cm, czyli średnio o 10 cm niżej niż w samochodach konkurencji.
Renault 4 E-Tech Electric wyposażono również w funkcję Extended Grip oraz możliwość holowania przyczepy o masie do 750 kg.
Model w pełni odpowiada wymaganiom współczesnych kierowców. Nowoczesne technologie dbają zarówno o bezpieczeństwo – dzięki systemom ADAS – jak i o komfort jazdy, m.in. za sprawą systemu openR link zintegrowanego z usługami Google. Dodatkowo dostępnych jest ponad 50 aplikacji i funkcji, w tym reno, oficjalny awatar Renault oparty na technologii ChatGPT. Liczne rozwiązania sprawiają, że to kompaktowy samochód elektryczny nowej generacji.
Renault 4 E-Tech Electric dostępny jest w dwóch wersjach:
-
Urban Range – oferuje przystępną cenę od 129 900 zł. W tej wersji zastosowano silnik elektryczny z uzwojonym wirnikiem o mocy 90 kW (120 KM, 225 Nm) oraz akumulator litowo-niklowo-manganowo-kobaltowy o pojemności 40 kWh, zapewniający zasięg do 300 km.
-
Comfort Range – zawiera silnik elektryczny o mocy 110 kW (150 KM, 245 Nm) i większy akumulator o pojemności 52 kWh, który zapewnia zasięg do 400 km według cyklu WLTP. Cena tej wersji zaczyna się od 142 900 zł.
Obie wersje wyposażone są w dwukierunkową ładowarkę prądu przemiennego o mocy 11 kW, umożliwiającą korzystanie z funkcji Power to Object (V2L – vehicle-to-load), która pozwala na zasilanie urządzeń o napięciu 220 V bezpośrednio z akumulatora samochodu.
Renault 4 E-Tech Electric zaprojektowano z myślą o spełnieniu różnorodnych oczekiwań użytkowników. Oferowana gama innowacyjnych, wszechstronnych akcesoriów – w większości produkowanych metodą druku 3D w Refactory we Flins-sur-Seine – pozwala na pełną personalizację i przekształcenie każdego egzemplarza w unikatową przestrzeń ekspresji.
Wśród najciekawszych akcesoriów znajdują się m.in.: elegancka końcówka dźwigni zmiany biegów „e pop shifter”, sprytny organizer i dodatkowe schowki, dostępne w oryginalnych wzorach (NumbR4, Br4celet i FloweR4) oraz w trzech wyrafinowanych kolorach. Nie sposób pominąć kultowego wiklinowego kosza na bagietkę, który dodaje kolekcji charakteru i funkcjonalności.
W kolejnym etapie klienci będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy ozdobnych elementów nadwozia – takich jak dach, maska, błotniki oraz odboje zderzaków – w dwóch wersjach stylistycznych: sportowej Fl4sh (żółto-błękitnej) i eleganckiej NumbeR4 (srebrno-miedzianej). Dekoracje będą dopasowane kolorystycznie do wszystkich dostępnych lakierów nadwozia i będzie można je wybrać bezpośrednio w konfiguratorze.
Produkcja Renault 4 E-Tech Electric odbywa się w fabryce Ampere w Maubeuge we Francji, w ramach tzw. pętli lokalnej – we współpracy z dostawcami zlokalizowanymi w promieniu 300 km od kompleksu ElectriCity. Dzięki temu model ten otrzymał oznaczenie „Origine France Garantie” („Wyprodukowano we Francji”).