Auto w Pracy

Slideshow Image

Audi przedstawia nowego crossovera - Audi A3 allstreet.  Poznamy go po kilku charakterystycznych detalach. pionowe podkreślenie matowej, czarnej osłony Singleframe. Duża, ośmiokątna kratka chłodnicy o strukturze plastra miodu jest umieszczona wyżej niż w A3 Sportback, upodabniając crossovera do modeli Q. Unikalne dla allstreet są trzy rowki w przedniej i tylnej części nadwozia, które podkreślają jego terenowy charakter. Z przodu przetłoczenia są zintegrowane z charakterystyczną listwą spojlera, przypominającą płytę osłonową, a z tyłu z dyfuzorem jako częścią tylnego zderzaka o mocno podkreślonym, masywnym wyglądzie.

Charakter auta podkreślają ciemne listwy progowe i wykończenia w dolnych obszarach drzwi. Wizualizują one zwiększony prześwit i podkreślają długość pojazdu. Standardowe relingi dachowe dodatkowo uwypuklają linię dachu. Jednocześnie szerokie nakładki nadkoli w kolorze szary Manhattan optycznie skracają zwisy nadwozia. Nadaje to A3 allstreet* sportowy, solidny wygląd. Standardowo w nadkolach znajdują się 17-calowe obręcze kół, czyli o jeden cal większe niż fabryczne obręcze w A3 Sportback. Opcjonalnie dostępne są obręcze kół o średnicy 18 i 19 cali.

Zawieszenie A3 allstreet* jest o 15 mm wyższe niż standardowe zawieszenie w A3 Sportback. Wraz z większą średnicą kół daje to 30 mm więcej prześwitu. Dzięki temu A3 allstreet* oferuje również zwiększony komfort wsiadania i wysiadania z pojazdu oraz lepszą widoczność 360 stopni dzięki nieco wyższej pozycji kierowcy. Podobnie jak w A3 Sportback, bagażnik ma pojemność 380 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się ona do 1200 litrów.

W Europie A3 allstreet* będzie początkowo wprowadzony w dwóch wersjach napędowych. Pierwsza to benzynowa odmiana 35 TFSI z silnikiem 1.5-litrowym o mocy 110 kW (150 KM), która jest wyposażona w technologię miękkiej hybrydy.

 

Wariant 35 TFSI ze skrzynią mechaniczną kosztuje w Polsce 141 700 zł, a z przekładnią S tronic 150 900 zł. Odmiana wysokoprężna 35 TDI wyceniona została na 166 100 zł.