Volkswagen Tayron w gamie SUV-ów marki zajmuje miejsce pomiędzy Tiguanem a Touaregiem. Mierzący niespełna 4,8 m długości SUV będzie oferowany w dwóch wersjach – pięcio- i siedmioosobowej. Ta pierwsza dysponuje ogromnym, 885-litrowym bagażnikiem, co z pewnością docenią rodziny podczas wakacyjnych wyjazdów. W ofercie znajdzie się siedem silników do wyboru, a w wersji siedmioosobowej z napędem na cztery koła Tayron może holować przyczepy o masie do 2,5 tony.
Początkowo do sprzedaży trafią auta z czterema silnikami: 1.5 eTSI o mocy 150 KM, 2.0 TDI o mocy 193 KM w wersji 4MOTION oraz hybrydowymi plug-in o mocy 204 i 272 KM, które – dzięki akumulatorowi o pojemności netto 19,7 kWh – będą w stanie pokonać 119 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Nieco później ofertę uzupełnią jednostki 2.0 TDI 150 KM oraz 2.0 TSI 204 i 265 KM. Odmiany z najmocniejszymi jednostkami: 2.0 TDI 193 KM, 2.0 TSI 204 i 265 KM będą wyposażone standardowo w napęd na cztery koła 4MOTION. Tayron będzie standardowo wyposażony w automatyczną skrzynię biegów DSG.
Tayron już w podstawowej wersji został bogato wyposażony. Już w bazowej odmianie – Life – Tayron ma dziewięć poduszek powietrznych, trójstrefową automatyczną klimatyzację, oświetlenie ambientowe w 10 kolorach do wyboru, wielofunkcyjny system personalizacji wrażeń z jazdy, system infotainment z ekranem o przekątnej 32 cm z bezprzewodowym podłączeniem smartfonów z Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowe wskaźniki, reflektory LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi Light Assist, podświetlane logo Volkswagena z przodu i z tyłu, tylne światła LED 3D, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, a także 17-calowe felgi aluminiowe.
Standardowe systemy asystujące w Tayronie Life obejmują adaptacyjny tempomat ACC, funkcję hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania, system zmiany pasa ruchu Side Assist, system utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, system automatycznego hamowania awaryjnego z monitorowaniem pieszych i rowerzystów Front Assist, Park Assist Plus, kamerę cofania, system rozpoznawania znaków drogowych. Elementem systemu zmiany pasa ruchu jest układ, który może uniemożliwić otwarcie jednych z drzwi, jeśli inny użytkownik drogi zbliża się od tyłu.
Cennik Tayrona otwiera odmiana Life z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Za takie auto trzeba zapłacić 180 290 zł. Lepiej wyposażony Tayron Elegance 1.5 eTSI będzie kosztować 198 290 zł, a odmiana 1.5 eHybrid 272 KM z wyposażeniem R-Line to wydatek 231 390 zł.