Auto w Pracy

Slideshow Image

KIA EV3 zaprojektowano zgodnie z filozofią „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Dzięki niej udało się połączyć dynamiczną estetykę z aerodynamiczną wydajnością i przemyślaną funkcjonalnością. Pionowe reflektory z przodu, umieszczone na krańcach nadwozia o gładkich powierzchniach, optycznie poszerzają sylwetkę EV3. Nowy charakterystyczny detal modeli marki Kia, którym jest tzw. tygrysia twarz, teraz obejmuje również oświetlenie.

Przestronna i funkcjonalna kabina EV3 wygodnie mieści pięć osób. Pod względem wykończenia bardziej przypomina ona przestrzeń mieszkalną niż wnętrze samochodu. W eleganckiej konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na bardzo praktyczny wysuwany stolik. W dolnej części konsoli można przechowywać napoje, przekąski, a nawet torebkę.

Ogromny wyświetlacz obejmuje 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 5,3-calowy dotykowy panel sterowania klimatyzacją i 12,3-calowy dotykowy ekran sytemu multimedialnego. Ekran sięga aż do środka deski rozdzielczej, więc łatwy dostęp do systemu audio oraz do nawigacji ma również pasażer z przodu. Dodatkowo oferowany jest kolorowy wyświetlacz Head-up Display o imponującej przekątnej 12,3 cala, który zapewnia komplet niezbędnych informacji bez odrywania wzroku od drogi.

Nowa Kia EV3 jest oferowana z dwoma akumulatorami i w czterech wersjach wyposażenia do wyboru. Niezależnie od wielkości akumulatora (58,3 kWh lub 81,4 kWh) i wersji (Air, Earth, Business Line lub GT Line), samochód zawsze jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 283 Nm i napędza przednie koła.

Kia EV3 od początku była projektowana na platformie E-GMP, skonstruowanej dla samochodów elektrycznych nowej generacji. Najnowszy crossover jest wyposażony w litowo-jonowy akumulator czwartej generacji i w instalację elektryczną o napięciu 400 V. EV3 jest jednym z bardzo nielicznych modeli, który w segmencie kompaktowych elektrycznych SUV-ów oferuje funkcję vehicle-to-load (V2L). Dzięki niej energią zgromadzoną w akumulatorze samochodu pasażerowie mogą zasilać urządzenia zewnętrzne nie tylko takie, jak smartfon i laptop, ale również takie, jak turystyczna lodówka, ekspres do kawy czy suszarka do włosów.

Ceny EV3 zaczynają się od 166 900 zł (wersja Air, akumulator 58,3 kWh) i kończą na 222 400 zł (wersja GT Line, akumulator 81,4 kWh).

Pierwsze egzemplarze EV3 trafią do salonów już za 2 miesiące.