Audi RS 4 obchodzi 25 urodziny i z tej okazji przygotowano jubileuszowy model RS 4 – „ Audi RS 4 Avant edition 25 years”
Jako flagowy sportowiec z serii A4, może on poszczycić się imponującą dynamiką jazdy. Do Audi RS4 Sport nawiązują ekskluzywne detale zewnętrzne i wewnętrzne oraz ikoniczny żółty lakier Imola. Również Audi RS 5 Sportback performance edition* otrzyma jednostkę o mocy zwiększonej o 15 kW (20 KM). Oba modele są limitowane do 250 egzemplarzy każdy. Numer danego egzemplarza, od 1 do 250, wskazuje matowy napis na konsoli środkowej.
Początkiem tej historii było RS4 Avant generacji B5 z 1999 roku. W porównaniu do Audi S4 wyróżniało się poszerzonym nadwoziem i opracowanym we współpracy z Cosworthem 6-cylindrowym silnikiem biturbo o pojemności 2,7 litra, który osiągał imponującą w tamtym czasie moc 280 kW (380 KM). Najbardziej sportowa wersja pierwszej generacji RS 4 trafiła na rynek w 2001 roku – to RS4 Sport. Do jej znaków szczególnych należały: dodatkowo obniżone zawieszenie, kubełkowe fotele, sportowy układ wydechowy i zamszowa kierownica. Nowe RS 4 Avant edition 25 years nawiązuje do pamiętnego designu tego samochodu jako najbardziej sportowe wydanie obecnej serii B9.
Aby upamiętnić lakier RS4 Sport, również nowa edycja jest dostępna w żółtym odcieniu Imola. Nabywcy mają do wyboru także lakiery szary Nardo i czarny Mythos. Wnętrze z żółtymi przeszyciami ozdobnymi doskonale komponuje się z kultowym lakierem ndwozia.
Audi RS 4 Avant edition 25 years jest standardowo wyposażone w zawieszenie sportowe RS pro – ręcznie regulowane gwintowane zawieszenie, które zapewnia idealne połączenie dynamiki i komfortu. Dzięki temu jubileuszowy model ma o 10 milimetrów niższy prześwit niż RS 4 Avant. Co więcej, klienci mogą ręcznie zmniejszyć go o dodatkowe 10 milimetrów; w rezultacie finalny prześwit może być nawet o 20 milimetrów niższy niż w modelu seryjnym. Samochód jest również wyposażony w sportowy mechanizm różnicowy quattro, który zapewnia większą zwinność prowadzenia i kieruje więcej momentu obrotowego na tylne koła, windując przyjemność z jazdy, szczególnie w trybie jazdy dynamic. Zaktualizowane oprogramowanie jednostki sterującej skrzyni biegów skutkuje krótszymi czasami zmiany przełożeń i zauważalnie szerszą rozpiętością charakterystyki pomiędzy różnymi trybami jazdy.
Audi RS 4 Avant edition 25 years wyróżnia się również zwiększeniem ujemnego pochylenia kół przedniej osi (tzw. negatywem) do 2 stopni. Ponadto zastosowano tu sztywniejsze wahacze.
Aby przenieść całą tę siłę napędową na drogę, RS 4 Avant edition 25 years jest standardowo zaopatrzone w opony o wysokich osiągach Pirelli P Zero Corsa przeznaczone do użytku na otwartych drogach i na torze wyścigowym. Opony są zamontowane na maszynowo wykończonych 20-calowych obręczach z lekkiego stopu w matowym kolorze Palladium. Kute felgi znane z RS 4 Avant* wyposażonego w pakiet competition zostały zoptymalizowane pod względem masy, a ich wzornictwo dodatkowo akcentuje intensywne frezowanie. Ponadto, aby podkreślić sportowy charakter, zmodyfikowane ich odsadzenie (ET) – z 22 na 18.
Klienci otrzymują również drugi zestaw kół z felgami oraz wyposażonymi w czujniki oponami Pirelli P Zero Trofeo RS typu semislick i systemem Pirelli Track Adrenaline od partnera Audi. Ogumienie to zostało zaprojektowane specjalnie na tor wyścigowy i jest dostępne na ekskluzywnych 20-calowych obręczach z lekkiego stopu w kolorze matowej czerni.
Silnik V6 biturbo w nowym RS 4 Avant edition 25 years (zużycie paliwa w cyklu łączonym w l/100 km: 9,9; emisje CO2 w cyklu łączonym w g /km: 224–225, klasa CO2: G) generuje moc 346 kW (470 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm.