Produkcja samochodów na polski rynek rusza W tym miesiącu w fabryce w Hiroszimie rusza produkcja Mazdy MX-5 na polski rynek, a dostawy pierwszych egzemplarzy kultowego roadstera spodziewane są na początku maja.
Cennik kwotą 140 900 zł otwiera wprowadzona ponownie do polskiej oferty benzynowa wersja 1,5 Skyactiv-G o mocy 132 KM, która będzie oferowana równolegle ze znanym silnikiem 2,0 Skyactiv-G dysponującym mocą 184 KM. Klienci mogą wybierać spośród czterech wariantów wyposażenia – Prime-Line, Exclusive-Line, Kazari oraz Homura. Dopłata do odmiany RF (Retractable Fastback) ze sztywnym, składanym dachem w porównaniu do wersji Soft Top wynosi 10 000 zł. W ofercie jest także Mazda MX-5 z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów dostępna wyłącznie z nadwoziem RF.
Mazda MX-5 na rok 2024 otrzymała reflektory LED, które płynnie łączą się ze światłami do jazdy dziennej. Tylne światła także zostały subtelnie przeprojektowane. Dostępny jest nowy kolor nadwozia Aero Grey.
Zmiany wewnątrz pojazdu obejmują nowy materiał obszycia siedzen, który zapobiega ślizganiu się podczas dynamicznej jazdy. Pozostałe udoskonalenia obejmują bezramkowe lusterko wsteczne, zwiększony rozmiar i funkcjonalność 8,8-calowego wyświetlacza multimedialnego Mazda Connect nowej generacji z ekranem dotykowym dla Apple CarPlay i Android Auto, zaktualizowaną tablicę przyrządów kierowcy i dwa porty USB-C.
Z technicznych innowacji doszedł tryb jazdy - Dynamic Stability Control (DSC)-Track. Daje on kierowcy większą swobodę stosując kontrolę nadsterowności tylko w przypadku niebezpiecznego poślizgu, którego kierowca nie jest w stanie skorygować. Tryb DSC-Track jest doskonale uzupełniony przez nowy, asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Asymmetric LSD) Mazdy. Stabilizuje on zachowanie pojazdu podczas wchodzenia i pokonywania zakrętów poprzez zróżnicowanie siły ograniczającej poślizg w mechanizmie różnicowym w zależności od przyspieszania i opóźniania pojazdu, gdy zmienia się obciążenie dynamiczne tylnych kół. Mechanizm LSD z pierścieniami stożkowymi jest teraz wyposażony w mechanizm krzywkowy, który jest lekki, kompaktowy i bardzo wytrzymały. Kąt krzywki jest ustawiony inaczej dla strony opóźniania i przyspieszania, osiągając optymalny limit siły poślizgu podczas obu powyższych procesów. W szczególności zwiększenie siły ograniczającej poślizg podczas opóźniania poprawia stabilność podczas hamowania w zakręcie, gdzie zmniejszone dociążenie tylnych kół prowadzi do niestabilności pojazdu. Nowy asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu współpracuje wyłącznie z silnikiem 2,0 Skyactiv-G o mocy 184 KM z manualną skrzynią biegów.