Auto w Pracy

Slideshow Image

Kodiaq zadebiutował w 2016 roku i do tej pory wyprodukowano go w 841900 sztuk. Wynik świadczy o sukcesie tego modelu. Druga generacja Kodiaqa ma wysoko zawieszoną poprzeczkę, ale zaprezentowany model ma szanse na powtórzenie sukcesu.

Nowy Kodiaq ma jeszcze bardziej masywną sylwetkę z charakterystycznie wyrzeźbioną maskę z nowym logo Škody o matowym wykończeniu Unique Dark Chrome. Pasuje ono do obramowania sześciokątnego grilla Škody, który opcjonalnie może być podświetlony 14 elementami świetlnymi tworzącymi pas między reflektorami. Poniżej grilla znajduje się szeroki wlot powietrza, otoczony dwoma kurtynami powietrznymi. Aby nowy model miał lepszą aerodynamikę, zdecydowano się na zastosowanie kilku elementów: integracji zoptymalizowanego zarządzania powietrzem do chłodzenia silnika i hamulców, wyprofilowanych lusterek zewnętrznych, przeprojektowanych przednich i tylnych zderzaków, aerodynamicznych kół, wydłużonego łagodnie opadającego dachu, spojlera dachowego i zintegrowanych wzdłużnych relingów dachowych. Zastosowane rozwiązania przyczyniły się do obniżenia współczynnika oporu powietrza nowego modelu Kodiaq do cw = 0,282

W modelu po raz pierwszy zastosowano opcjonalne reflektory TOP LED Matrix i grill z poziomą listwą świetlną. Dzięki zwiększeniu długości o ponad sześć centymetrów, Škoda Kodiaq oferuje jeszcze więcej przestrzeni dla maksymalnie siedmiu pasażerów lub dużej ilości bagażu. Ponadto eksperci Škody poprawili aerodynamikę modelu, osiągając wartość współczynnika cw na poziomie 0,282. Główne ulepszenia aerodynamiczne zostały osiągnięte poprzez wprowadzenie aktywnych żaluzji chłodzących oraz przeprojektowanie przedniego i tylnego zderzaka.

Model Kodiaq drugiej generacji został proporcjonalnie zwiększony w stosunku do swojego poprzednika. Nowa Škoda Kodiaq jest o 61 milimetrów dłuższa i mierzy 4 758 milimetrów, przy rozstawie osi wynoszącym 2 791 milimetrów. Szerokość 1 864 milimetrów i wysokość 1 659 milimetrów zapewniają bardzo przestronne wnętrze. Wzrosła również pojemność bagażnika: w wersji pięciomiejscowej o 75 litrów, dając tym samym 910 litrów bez składania tylnych siedzeń. Po ich złożeniu maksymalna pojemność wzrosła do 2 105 litrów (wzrost o 40 litrów). Bagażnik wersji siedmiomiejscowej mieści teraz 340 litrów, czyli o 70 litrów więcej niż poprzednio, oraz 845 litrów po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu (wzrost o 80 litrów). Maksymalna pojemność ładunkowa siedmiomiejscowego samochodu wynosi teraz 2 035 litrów, czyli o 30 litrów więcej niż w pierwszej generacji modelu.

Całkowicie nowa Škoda Kodiaq jest dostępna w wersjach Selection i Sportline, a także w różnych opcjach stylistycznych. Model posiada duże obręcze ze stopów lekkich o średnicy od 17 do 20 cali

Nowa Škoda Kodiaq posiada całkowicie przeprojektowane wnętrze i nowy zestaw elementów sterujących. Wolnostojący ekran systemu Infotainment ma przekątną 13 cali. Pod nim znajdują się nowe inteligentne pokrętła, zapewniające szybki dostęp do wielu funkcji pojazdu. Po raz pierwszy w dużym SUV-ie Škody dostępny jest wyświetlacz head-up, który uzupełnia 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Ponieważ dźwignia zmiany biegów jest teraz zamontowana na kolumnie kierownicy, nowa konsola środkowa ma bardziej uporządkowany wygląd. Cztery porty USB-C o mocy 45 W zapewniają szybkie ładowanie smartfonów, tabletów lub laptopów. Debiutuje także Phone Box, który umożliwia indukcyjne ładowanie dwóch smartfonów z mocą 15 W, a także posiada funkcję chłodzenia. Jako opcja dostępne są fotele Ergo z funkcją masażu.

Pięć jednostek napędowych o mocy od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM) obejmuje także, po raz pierwszy, wersję hybrydową typu plug-in - oferującą zasięg elektryczny ponad 100 kilometrów. Dwa topowe silniki są standardowo połączone z napędem na cztery koła.