Auto w Pracy

Slideshow Image

Nawet najlepsze samochody z czasem muszą przejść kurację odmładzającą , aby nadążać za współczesnymi wymaganiami. Taki czas przyszedł na Transita Custom.

Nowy, opracowany przez Ford Pro model użytkowy Transit Custom wchodzi właśnie na rynek europejski. Inżynierowie Forda opracowali nową platformę, projektowaną od podstaw pod kątem zwiększenia ładowności, ułatwienia dostępu do wnętrza, poprawy komfortu kierowcy i łatwości obsługi, a także zapewnienia doskonałych osiągów i właściwości jezdnych.

Zaawansowana konstrukcja umożliwia zastosowanie wielu wysokowydajnych układów napędowych, w tym hybrydowego typu plug-in 2 i nowego w tym segmencie samochodów napędu na wszystkie koła. Gamę uzupełni elektryczny model E Transit Custom.

Przy projektowaniu auta, wzięto pod uwagę praktyczne uwagi użytkowników. W małych firmach kabiny furgonetek są codziennie wykorzystywane jako biura i stołówki, a nowa, odchylana kierownica, która stanowi element pakietu Mobile Office, sprawia, że Transit Custom lepiej niż kiedykolwiek spełnia obie te potrzeby. Wieniec kierownicy obraca się do poziomu i może stać się ergonomiczną podstawą dla tabletów i laptopów, a także płaskim stolikiem, który zapewni wygodę podczas pisania i przerw na lunch.

Kierowcy firm kurierskich mogą zrobić do 200 przystanków dziennie i dostarczyć w tym czasie 500 przesyłek, przy czym każda paczka musi być dostarczona w limitowanym czasie. System automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist 5 (dostępny od października 2024 r.) wpływa na usprawnienie dostaw poprzez automatyzację niektórych zadań, oszczędzając czas i zwiększając bezpieczeństwo. Po wybraniu tej funkcji, system Delivery Assist aktywuje się, gdy kierowca przełączy wybierak przekładni na pozycję "P".  Transit Custom automatycznie włącza wtedy światła awaryjne, zamyka wszystkie otwarte okna i blokuje drzwi, po wyjściu kierowcy z samochodu. Po powrocie kierowca może wsiąść do kabiny bez kluczyka i uruchomić pojazd. Światła awaryjne wyłączą się, a szyby wrócą do poprzedniego położenia.

Podczas prac badawczo-rozwojowych nad nowym Transitem Custom, Ford ustalił, że wielu właścicieli wolałoby, aby ich samochody dostawcze mogły przewozić cztery lub pięć osób, a jednocześnie dłuższe przedmioty lub nieporęczny, zabrudzony sprzęt w oddzielnej przestrzeni ładunkowej. Wyjątkowe w tym segmencie nadwozie MultiCab umożliwia to, dzięki kompozytowej grodzi w kształcie litery L, która zapewnia przestrzeń ładunkową także obok dwóch siedzeń w drugim rzędzie.

Nowa platforma na której zbudowano auto jest sztywniejsza i o 100kg lżejsza od poprzedniej. Rozstaw osi wydłużono o 200mm. Dzięki czemu otwór bocznych drzwi ładunkowych, o parametrach nie mających sobie równych w tej klasie pojazdów, ułatwia załadunek, a nowy stopień wejściowy sprawia, że wchodzenie do wnętrza jest łatwiejsze. Opcjonalne, elektrycznie sterowane przesuwne drzwi boczne, wyposażone w funkcję bezdotykowej obsługi, ułatwiają załadunek paczek lub sprzętu.

W wersji jako furgon panelowy, E-Transit Custom oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 6,8 m3 ze standardową wysokością dachu, ładowność do 1350 kg i maksymalną długość ładunkową 3450 mm, dzięki przemyślanej koncepcji umieszczenia ładunku w przestrzeni pod fotelami pasażerów. Dostępne są również wersje nadwozia z podwójną kabiną i kombi, wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi. Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 2800 kg, a klienci mogą wybrać opcjonalny, składany hak holowniczy.

Klienci mogą wybrać Transita Customa z najnowszą generacją silników wysokoprężnych Ford EcoBlue o mocach 110 KM, 136 KM, 150 KM lub 170 KM, które mogą wykazać się lepszą oszczędnością paliwa i emisją CO2 niższą o prawie sześć procent w porównaniu z poprzednim modelem. Standardem jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, opcjonalnie można jednak wybrać nową, zaawansowaną, zwiększającą wydajność ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, dzięki której dopuszczalna masa przyczepy sięga 2800 kg. Przekładnia występuje w ofercie z silnikami o mocy 136 KM i 170 KM.

Po raz pierwszy można także zamówić w Transicie Custom napęd na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive. System inteligentnie rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią za pośrednictwem elektronicznie sterowanego sprzęgła, reagując na utratę przyczepności w czasie krótszym niż 20 milisekund. Jest dostępny w modelach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Właściciele, którym zależy na podniesieniu przyczepności na trudnych drogach, jednak preferują manualną skrzynię biegów, mogą wyposażyć pojazd w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który jest w ofercie z silnikami wysokoprężnymi EcoBlue o mocy 136 KM i 150 KM.

Układ napędowy nowego Transita Custom Plug-In Hybrid, który łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności (użytkowej) 11,8 kWh, zapewnia łączną moc maksymalną 232 KM i pozwala na jazdę z zasilaniem w pełni elektrycznym na dystansie do 56 km.