Auto w Pracy

Slideshow Image

Legendarny Ford Bronco trafia do sprzedaży w Europie. Bronco oferowany europejskim klientom w ściśle ograniczonej liczbie egzemplarzy jest dostępny w hardkorowym wariancie Outer Banks lub ekstremalnie terenowym Badlands, oba napędzane 2,7-litrowym silnikiem Ford EcoBoost V6, wytwarzającym 335 KM i 563 Nm momentu obrotowego. Zaawansowane systemy układu napędowego rzeczywiście zasługują na miano "G.O.A.T." (Goes Over Any Type of Terrain), jest wśród nich zaawansowany układ przeniesienia napędu na cztery koła z przełożeniami drogowymi i terenowymi, system Trail Control™ i aż siedem trybów jazdy.

Samochód przystosowano do eksploatacji w terenie. Posiada zdejmowane drzwi ze schowkami, wbudowane punkty mocowania akcesoriów terenowych oraz bardzo wytrzymałe, łatwe do czyszczenia elementy i powierzchnie, które szczególnie dobrze sprawdzą się w trudnym, błotnistym terenie.

Nowy Bronco, wyróżniający się szerokim wlotem powietrza i znanymi z pierwszej generacji okrągłymi reflektorami, otrzymał kanciaste nadwozie, które zapewnia dobrą widoczność narożników samochodu, co ułatwia poruszanie się w trudnych warunkach terenowych.

Na przednich błotnikach znajdują się również tzw. trail sights – wystające nakładki wskazujące krawędzie nadwozia, które mogą być również wykorzystane jako punkty mocowania o nośności do 68 kg, przydatne w przypadku transportu na bagażniku dachowym dłuższych przedmiotów, takich jak deski surfingowe czy kajaki.

Standardowy, zdejmowany twardy dach (hardtop) posiada tłumiącą dźwięki podsufitkę i dzieli się na cztery panele z przeznaczonymi dla dwóch przednich paneli pokładowymi schowkami. Możliwy jest pełny demontaż czterech drzwi – kierowca może to zrobić za pomocą jednego narzędzia i w ciągu zaledwie ośmiu minut. Zapewnia to swobodę w plenerze, poprawiając również pole obserwacji wokół samochodu w warunkach trudnych terenowych przepraw.

Bronco wyposażono w silnik podwójnie turbodoładowany, wyposażony we wtrysk paliwa do kolektora oraz bezpośredni wtrysk paliwa. 2,7-litrowy fordowski benzynowy silnik EcoBoost V6 rozwija moc 335 KM i moment obrotowy 563 Nm, dzięki czemu znakomite osiągi przychodzą mu bez szczególnego wysiłku. Blok silnika wykonany z żeliwa CGI o zagęszczonym graficie charakteryzuje zwiększona wytrzymałość i sztywność w porównaniu z tradycyjnymi odlewami żeliwnymi o analogicznej masie, natomiast takie elementy jak elektronicznie uruchamiany zawór upustowy i wysokociśnieniowy układ recyrkulacji spalin zwiększają moc i obniżają zużycie paliwa.

Wyposażeniem standardowym jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów, zapewniająca płynną, zoptymalizowaną pod kątem momentu obrotowego jazdę na drodze i w terenie.

Bronco Outer Banks jest wyposażony w elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor umożliwiający zmianę przełożenia w czasie jazdy. Bronco Badlands posiada też blokadę przedniego mechanizmu różnicowego i system odłączania przedniego stabilizatora przechyłów, aby zapewnić maksymalną swobodę ruchu pionowego kół w trudnym terenie. Ponadto dwubiegowy elektromechaniczny reduktor z automatycznym trybem pracy może płynnie przełączać się między napędem na dwa koła i napędem na cztery koła w zależności od warunków, pozwalając kierowcy na maksymalną koncentrację na sytuacji przed samochodem.

Aby poradzić sobie z najtrudniejszymi warunkami drogowymi, Bronco jest zbudowany na podwoziu ramowym wykonanym z wysokowytrzymałej stali z siedmioma poprzeczkami. Zawieszenie terenowe składa się z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku z przodu, co zmniejsza masę nieresorowaną nawet o 20 procent w porównaniu z konstrukcjami ze sztywną osią, a także poprawia komfort jazdy i zapewnia permanentny kontakt kół z nawierzchnią.