Auto w Pracy

Slideshow Image

Porsche wzbogaca rodzinę 911 o lekki samochód sportowy – 911 Carrera T. Litera T w oznaczeniu modelu Porsche 911 Carrera T oznacza „touring” i wzięła swój początek od homologacji modelu 911 T jako samochodu turystycznego w 1968 r. To pierwsze 911 T było oferowane do 1973 r. W 2017 r. Porsche wskrzesiło purystyczny wariant 911, prezentując model 911 Carrera T generacji 991. Od tego czasu koncepcja „okrojonej”, ale wyjątkowo sportowej konfiguracji została z powodzeniem przeniesiona do innych linii modelowych: 718 Cayman T, 718 Boxster T i Macan T.

Standardowo 911 Carrera T wyposażona jest w siedmiobiegową przekładnię manualną (opcjonalnie dostępna jest również ośmiobiegowa automatyczna skrzynia PDK). Tylne siedzenia są usunięte, a dzięki sportowemu zawieszeniu PASM obniżonemu o 10 mm oraz zmniejszonej izolacji nowe 911 Carrera T stanowi uosobienie puryzmu. Emocje potęguje  dźwięk sześciocylindrowego silnika typu boxer.

911 Carrera T plasuje się pomiędzy modelami 911 Carrera a 911 Carrera S. Z podstawowej 911 nowy wariant czerpie silnik biturbo o mocy 283 kW (385 KM) i 450 Nm momentu obrotowego, który rozpędza samochód od zera do 100 km/h w 4,5 sekundy, do prędkości maksymalnej 291 km/h. Wyposażenie standardowe znane z modelu Carrera S z manualną skrzynią biegów wzbogacono o Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. W standardzie Porsche 911 Carrera T oferuje także pakiet Sport Chrono oraz sportowe zawieszenie PASM z prześwitem zmniejszonym o 10 mm – to elementy, które w połączeniu z 385-konnym silnikiem dostępne są tylko w Carrera T. W modelu 911 Carrera S stanowią one wyposażenie opcjonalne. Na życzenie klienta Carrera T może być również zamówiona ze skrętną tylną osią, opcją zarezerwowaną do tej pory dla wariantów od 911 Carrera S wzwyż.

Wyposażenie specyficzne dla odmiany T obejmuje również 20- i 21-calowe (odpowiednio z przodu i z tyłu) obręcze Carrera S w kolorze Titanium Grey, z oponami w rozmiarze 245/35 (przód) i 305/30 (tył). Dodatkowo 911 Carrera T jest w standardzie wyposażona w sportową kierownicę GT, sportowy układ wydechowy oraz sportowe fotele Plus (4-kierunkowa regulacja elektryczna). Ważąca zaledwie 1470 kg 911 Carrera T z manualną skrzynią biegów jest najlżejszym seryjnym modelem 911 z silnikiem z podstawowej oferty, o 35 kg lżejszym od modelu 911 Carrera ze standardową ośmiobiegową skrzynią PDK (w 911 Carrera skrzynia manualna nie jest już dostępna). Poza brakiem tylnych siedzeń oraz zmniejszoną izolacją jeszcze większą redukcję masy umożliwiają lekkie szyby oraz lekki akumulator.

Cena Porsche 911 Carrera T wynosi od 616 tys. zł. Dostawy rozpoczną się w lutym 2023 r.