Auto w Pracy

Slideshow Image

Popularny model Qashqai doczekał się elektryfikacji. Qashqai e-POWER nie jest klasycznym pojazdem elektrycznym. Energia potrzebna do zasilenia silnika elektrycznego wytwarzana jest przez zaawansowany turbodoładowany silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania, cicho pracujący w tle. Przekazuje on energię bezpośrednio do silnika elektrycznego lub magazynuje ją w małym akumulatorze, zasilającym silnik elektryczny poprzez falownik albo bezpośrednio. Energia, w razie potrzeby, przekazywana może być także jednocześnie do akumulatora i silnika.

Homologowane zużycie paliwa wynoszące 5,3 l/100 km oraz emisja CO2 119 g/km plasują go wśród modeli najbardziej oszczędnych oraz o najniższej emisji w tej klasie.

Samochód jest także wyposażony w system e Pedal Nissana, którego włączenie umożliwia sterowanie przyspieszaniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału przyspieszenia. Gdy kierowca zmniejsza nacisk na pedał przyspieszenia, rozpoczyna się hamowanie (z siłą do ok. 0,2 g), a pojazd zwalnia aż do momentu osiągnięcia prędkości pełzania (ok. 10 km/h). System odciąża kierowcę zwłaszcza w ruchu miejskim – zapewnia płynną i relaksującą jazdę przy maksymalnym wykorzystaniu okazji do odzyskiwania energii z hamowania.

Qashqai e POWER, dostępny w cenie od 173 700 zł za wersję N-Connecta. Najdroższa wersja Tekna+ została wyceniona na 198250 zł