Auto w Pracy

Slideshow Image

Nadwozie typu coupe zarezerwowane było dla klientów ceniących styl i dobre osiągi auta. Oczywiście za tym szła wyższa cena pojazdu. Podobnie było gdy nadwozie coupe wkroczyło w rynek modeli SUV. Duże, drogie pojazdy klasy premium oferowały zalety SUVa i osiągi auta sportowego.

Volkswagen Także postanowił powalczyć w tym segmencie, ale zaproponował mniejszy i tańszy samochód. Nowe Taigo debiutuje na polskim rynku z ceną od 87 190 zł. 

Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z samochodów klasy premium i stylowy design. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów typu coupe, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Liczący blisko 4,26 m długości SUV coupe wyznacza nowy standard w swojej klasie i jest dostępny w trzech wersjach – Life, Style oraz R-Line. Do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy od 95 do 150 KM, przekładnia mechaniczna lub 7-biegowa dwusprzęgłowa DSG.

We wnętrzu Taigo uwagę zwracają m.in. wielofunkcyjna kierownica i cyfrowa obsługa podstawowych funkcji. Systemy multimedialne MIB3 są wyposażone w Online Control Unit (eSIM) i bezprzewodową łączność App-Connect Wireless (w zależności od wyposażenia). Opcjonalna automatyczna klimatyzacja Climatronic ma minimalistyczny panel sterowania, który wyglądem nawiązuje do centralnego wyświetlacza. Obsługuje się go za pomocą dotykowych elementów sterujących i suwaków.

Również pod względem systemów wspomagania kierowcy nowy SUV jest bardzo zbliżony do modeli Volkswagena z wyższych segmentów. Nowy Taigo może być wyposażony w system Travel Assist – nowy aktywny tempomat ACC (automatyczna kontrola odległości z dodatkowym odniesieniem do ograniczeń prędkości i danych z systemu nawigacyjnego) oraz Lane Assist łączą się z innymi systemami i umożliwiają półautonomiczną jazdę do prędkości maksymalnej wynoszącej 210 km/h. Nowa kierownica wielofunkcyjna jest wyposażona w powierzchnie pojemnościowe, które rejestrują, czy kierowca trzyma na niej dłonie. Każdy Taigo jest standardowo wyposażony w systemy asystujące, jak układ monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i system Lane Assist. Niewiele modeli klasy Taigo oferuje aż tak szeroką gamę systemów wspomagania, które zapewniałyby tak wysokie bezpieczeństwo i znakomity komfort podróżowania.

Wszystkie elementy oświetlenia zewnętrznego, od reflektorów po tylne światła, są wykonane w technologii LED. W wersji wyposażenia Style, Taigo jest standardowo wyposażony w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light wraz z podświetlaną listwą w osłonie chłodnicy. W ten sposób Taigo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID., a także do nowych – Golfa, Arteona, Tiguana Allspace i Polo, które również mogą być wyposażone w ten wyróżniający element. Z tyłu wzrok przyciąga efektowna listwa świetlna.