Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Prawdziwa klasa premium, to więcej, niż tylko dobry, luksusowy samochódOkreślenie co jest luksusem, nie jest łatwe, bo pod uwagę trzeba brać oczekiwania klientów, nawet te subiektywne odczucia, bo one właśnie decydują, czy dana marka znajdzie się w kręgu ich zainteresowań. Na taką pozycję trzeba zapracować i często zajmuje to wiele lat. Dlatego zmiany wizerunkowe w tym segmencie, gdzie nawet drobne detale mają wpływ na odbiór produktu,  nie są codziennością.

Tym bardziej warto zauważyć decyzję Lexusa o zmianie logotypu. Zamiast pojedynczego logotypu projektanci zastosowali duże, rozstrzelone litery tworzące napis LEXUS. Do tej zmiany warto się przyzwyczaić. Marka żegna się częściowo ze swoim logotypem, a napis na klapie bagażnika pojawi się w kolejnych, nadchodzących modelach.

Dobrze znane logo pozostanie wyróżnikiem marki, a jego miejsce jest, niezmiennie, na charakterystycznym grillu w kształcie klepsydry. Typograficzne logo będzie więc umieszczone na klapie bagażnika modeli nowych oraz tych, które zadebiutują w niedalekiej przyszłości.

 

Logo, które dobrze znamy, nie znika z Lexusów. Wciąż odnajdziemy je w wielu miejscach i pozostaje oficjalnym znakiem marki. Skąd właściwie się wzięło? Jaka jest historia logotypu? Charakterystyczna, wpisana w owal litera L ma rozpoznawalny kształt, a jej projekt został ukończony w 1988, czyli na rok przed uruchomieniem produkcji pierwszego modelu marki – Lexusa LS. Kształt litery widocznej w logotypie japońskiego producenta jest prosty i symbolizuje aerodynamikę. Co ciekawe, twórcy odpowiedzialni za projekt emblematu twierdzą również, że nic nie jest w nim przypadkowe, a tworzące go łuki, załamania i proste są wynikiem… matematycznej formuły. Podobno to właśnie dzięki niej logo jest przyjemne dla oka.