Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Rozpoczynając w grudniu produkcję PEUGEOT e-EXPERTA Hydrogen, marka dołączyła do nielicznego grona producentów, którzy oprócz wersji spalinowych i wersji elektrycznych z akumulatorem trakcyjnym, oferują w segmencie kompaktowych dostawczych furgonów wersję elektryczną zasilaną wodorowym ogniwem paliwowym (hydrogen fuel cell).

Furgon PEUGEOT z napędem wodorowym wyróżnia się umieszczeniem całego systemu „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” w obrębie komory silnika i pod podłogą. Efekt: zero kompromisów pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej i nisko umieszczony środek ciężkości, co gwarantuje stabilność, bezpieczeństwo i zwrotność samochodu.

Pod względem konstrukcyjnym PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen bazuje na akumulatorowej wersji tego modelu. W nowym PEUGEOT e-EXPERCIE Hydrogen zastosowano innowacyjny, opracowany przez Grupę STELLANTIS system „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric”, składający się z:

•             ogniwa paliwowego, które wytwarza energię elektryczną potrzebną do napędzania samochodu dzięki wodorowi z systemu pokładowych zbiorników ciśnieniowych,

•             doładowywanego z sieci elektrycznej wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 10,5 kWh, który w określonych fazach jazdy może także służyć do zasilania silnika elektrycznego.

Proces tankowania pełnego zapasu wodoru trwa zaledwie 3 minuty. Wystarcza to na pokonanie ponad 400 km w cyklu WLTP* (obecnie w trakcie homologacji),

PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen oferowany jest w dwóch długościach nadwozia ( Standard i Long) o identycznej pojemności przestrzeni ładunkowej w stosunku do wersji z silnikiem wysokoprężnym i wersji elektrycznej z akumulatorem trakcyjnym. Ładowność pojazdu wynosi do 1000 kg.