Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Największym oferowanym w Polsce modelem Forda jest Explorer.  Potężna sylwetka samochodu pozwoliła na wygenerowanie ogromnego wnętrza, co przekłada się na wygodę dla podróżujących. Fotele w trzecim rzędzie nie są przeznaczone tylko na krótkie przejażdżki, w niezbyt wygodnej pozycji dla siedzącego, a wręcz odwrotnie: mogą służyć jako pełnowartościowe miejsca podróży na długich dystansach. Każdy z pasażerów wszystkich trzech rzędów ma do dyspozycji niemal metr przestrzeni od siedziska do dachu, a podróżujący w pierwszych dwóch rzędach ponad 1,5 metra szerokości na linii barków i bioder.

Najczęściej korzystamy z dwóch pierwszych rzędów siedzeń, dlatego szczególnie zadbano komfort dla ich użytkowników. Kierowca i pasażer pierwszego rzędu mają do dyspozycji podgrzewane i chłodzone fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w dziesięciu pozycjach. Ale Ford zadbał także o pozostałych pasażerów – siedzenia w drugim rzędzie są bowiem podgrzewane, a pasażerowie poza wyborem mocy grzania mogą także dopasować klimatyzację do własnych preferencji.

Na komfort podróży, zwłaszcza kierowcy wpływa ilość i jakość systemów wspomagania. To m.in. adaptacyjny tempomat, system utrzymywania pojazdu w pasie ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, asystent hamowania, system wspomagający parkowanie czy system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania. Wszystkie te systemy, jak i system kamer 360 stopni znajdują się w wyposażeniu standardowym, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat przy zakupie samochodu.

Perełką wśród systemów bezpieczeństwa w Explorerze jest asystent hamowania przy cofaniu. Wykorzystuje on kamerę, czujniki radarowe i ultradźwiękowe do wykrywania na drodze pojazdu różnego rodzaju obiektów. Co niezwykle ważne, może on automatycznie włączyć hamulce, aby uniknąć kolizji.

Najlepszym uzupełnieniem doskonałego komfortu i bogatego wyposażenia jest system informacyjno-rozrywkowy, którym steruje się za pomocą 10,1-calowego pionowego ekranu dotykowego. W razie potrzeby samochód może stać się także mobilnym biurem, o czym świadczy wiele wejść USB (w tym USB-C), gniazda 12V, a nawet gniazdo 230V, które w połączeniu z szerokim podłokietnikiem może stać się wygodnym miejscem pracy.

Komfortową podróż z odpowiednią dynamiką zapewnia zespół napędowy Plug-In Hybrid, dzięki któremu samochód może w pełni pokazać swoje możliwości podczas jazdy. Po mieście można poruszać się w trybie w pełni elektrycznym (aż do 40 kilometrów!), a w dłuższej trasie inteligentne technologie Forda dbają o to, żeby podróż była jak najbardziej ekonomiczna. Silnik benzynowy regularnie jest bowiem wspierany przez silnik elektryczny, który korzysta z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu. Nie chodzi jednak o sam fakt tego wsparcia, a o jego częstotliwość. Explorer bez większych problemów i nawet na dłuższych trasach może pokonać ponad ¼ dystansu dzięki silnikowi elektrycznemu, co znacząco zmniejsza zużycie paliwa. Oszczędna eksploatacja jest istotna, ale warto zauważyć, że potężna moc samochodu zapewnia również doskonałe osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w Explorerze wynosi imponujące 6 sekund, których nie powstydziłoby się większość samochodów sportowych.