Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Wiosną 2022 roku w salonach Volkswagena będzie można spotkać nowego T-Roc.

Nowy model zaprezentuje odświeżony design. Wyostrzone linie nadwozia mają dodać sylwetce auta dynamiki. W seryjnym wyposażeniu znalazły się reflektory LED i stylowo przyciemniane klosze lamp z tyłu. Opcjonalne matrycowe LED-owe reflektory IQ.Light odznaczają się zmienioną grafiką i dynamicznymi funkcjami światła, np. kierunkowskazami, w których diody zapalają się kolejno, co daje oryginalny efekt.

Elementem świadczącym o klasie odmienionego SUVa jest świetlna listwa wkomponowana w osłonę chłodnicy. Nowy T-Roc rzuca się w oczy nie tylko ze względu na wyrazisty kształt nadwozia, lecz także z powodu nowych kolorów lakieru oraz wykonane z lekkich stopów obręcze kół o nowych wzorach, dostępne w rozmiarze od 16 do 19 cali.

W nowym modelu cyfryzacja ma jeszcze więcej funkcjonalności. W ramach wyposażenia seryjnego w nowym T-Rocu są dostępne liczne nowoczesne systemy asystujące, oferowane wcześniej jedynie w modelach wyższych klas. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist, a od teraz także nowy IQ.Drive Travel Assist oraz aktywny tempomat. Podczas jazdy z prędkością do 210 km/h może on automatycznie kierować pojazdem, hamować oraz przyspieszać. Dzięki obrazowi z kamery umieszczonej z przodu auta, danym GPS oraz mapom nawigacji system ten z wyprzedzeniem reaguje na lokalne ograniczenia prędkości i uwzględnia w swojej pracy teren zabudowany, skrzyżowania czy ronda.

Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub z jednym silnikiem diesla.Zależnie od rodzaju układu napędowego współpracują one z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową i napędzają koła przedniej osi. Wśród oszczędnych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz dwie czterocylindrowe – 1.5 TSI osiągająca 110 kW (150 KM) i 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2,0 litra i mocy 110 kW (150 KM). Najmocniejszym modelem w ofercie jest T-Roc R z silnikiem uzyskującym moc 221 kW (300 KM). Napęd 4MOTION na cztery koła, dostępny jest seryjnie w T-Rocu z jednostką 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM), a także w T-Rocu R.