Auto w Pracy

Slideshow Image

Audi R8 V10 performance RWD można zamówić w wersji Spyder lub Coupe. W obu wersjach silnik umieszczony centralnie generuje moc 570 KM.  Przekłada się to bardzo dobre parametry auta, które   od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy (3,8 sekundy dla wersji Spyder) i osiąga prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h wersja Spyder).

5,2-litrowy silnik V10 FSI dostarcza maksymalnie 550 niutonometrów momentu obrotowego. Moc na tylną oś przekazywana jest przez siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. Czysto mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu idealnie rozdziela moment obrotowy w zależności od sytuacji na drodze, zapewniając doskonałą przyczepność nawet wtedy, gdy drogi są mokre. Podobnie jak we wszystkich modelach R8, nadwozie zbudowane jest z aluminium w oparciu o konstrukcję Audi Space Frame (ASF), a duże elementy wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). R8 V10 performance RWD w wersji Coupé waży zaledwie 1590 kilogramów, a w wersji Spyder 1695 kilogramów. Zawieszenie i dynamika jazdy zostały zestrojone specjalnie z myślą o napędzie na tylne koła. Po włączeniu trybu sportowego w elektronicznym układzie stabilizacji toru jazdy (ESC), zawieszenie i układy bezpieczeństwa pozwalają na kontrolowany drift.

Sportowa stylistyka modelu inspirowana jest wersją GT4. Najbardziej charakterystyczne jej elementy to m.in. szeroka, płaska osłona chłodnicy Singleframe w matowej czerni z emblematem R8, duże wloty powietrza po bokach, przedni splitter i tylna kratka wylotu powietrza, a także owalne końcówki rur wydechowych. Szczelina pod przednią maską nawiązuje do stylistyki legendarnego Audi Sport quattro. Nowe R8 dostępne jest w dziesięciu opcjach kolorystycznych. Jednym z nich jest Ascari Blue Metallic, kolor, który wcześniej był dostępny tylko dla R8 V10 performance quattro. Pakiet stylistyczny "R8 performance" może poszczycić się wnętrzem z czarną skórą Alcantara, kontrastowymi przeszyciami w kolorze Mercato Blue i ozdobnymi wstawkami z włókna węglowego.

Audi R8 V10 performance RWD jest budowane - w dużej mierze ręcznie - w zakładzie "Böllinger Höfe" w Neckarsulm w Niemczech. Tam też produkowany jest samochód wyścigowy LMS GT4, który wywodzi się z modelu seryjnego i w około 60 procentach korzysta z tych samych podzespołów.