Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Niecałe cztery miesiące po pierwszej zapowiedzi połączenia obu firm, dowiadujemy się o kolejnych krokach, które zostały podjęte na drodze do realizacji tego projektu. Spółka joint venture Bugatti Rimac będzie miała siedzibę w Sveta Nedelja (Chorwacja). Jej dyrektorem generalnym zostanie Mate Rimac, pionier hipersamochodów na prąd oraz założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili. Porsche AG będzie odgrywać istotną rolę jako strategiczny partner projektu. W radzie nadzorczej zasiądą Oliver Blume, prezes zarządu Porsche, oraz Lutz Meschke, wiceprzewodniczący i członek zarządu odpowiedzialny za finanse. Bugatti Rimac stanie się własnością Grupy Rimac (55 proc.) oraz Porsche AG (45 proc.). W ramach joint venture Bugatti i Rimac Automobili będą nadal działać jako niezależne marki i producenci, zachowując swoje zakłady produkcyjne w Zagrzebiu (Chorwacja) oraz Molsheim (Francja), a także kanały dystrybucji.

Oprócz Mate Rimaca nowy zespół zarządzający obejmuje byłego kierownika produkcji i dyrektora współzarządzającego Bugatti Automobiles Christophe’a Piochona, który zostanie dyrektorem operacyjnym połączonej spółki. Produkcja będzie kontynuowana w istniejących od dawna zakładach w Molsheim w Alzacji, znanych na całym świecie ze swojego perfekcjonizmu i doskonałości w projektowaniu oraz rzemiośle. Funkcję dyrektora finansowego obejmie Larissa Fleischer – ostatnio zatrudniona na stanowisku dyrektora Porsche ds. controllingu w zakresie cyfryzacji i rozwoju nowych modeli biznesowych. Emilio Scervo, wcześniej główny inżynier w McLarenie, zostanie dyrektorem ds. technicznych.

Bugatti Rimac ma swoją siedzibę w Sveta Nedelja niedaleko Zagrzebia. Na 2023 r. planowana jest przeprowadzka do nowego kampusu Rimaca, który jest obecnie budowany kosztem 200 milionów euro. Będzie to również lokalizacja wspólnego ośrodka badawczo-rozwojowego Bugatti Rimac. Na terenie o powierzchni 200 tys. m2 będzie pracować 2500 osób.

Jednocześnie wszystkie modele Bugatti będą nadal produkowane w fabryce w Molsheim. Tamtejsze miejsca pracy są zatem chronione przez długi czas. Początkowo spółka joint venture Bugatti Rimac będzie zatrudniać około 435 osób – około 300 w Zagrzebiu i około 135 w Molsheim. Takie pozycjonowanie służy utrzymaniu i budowaniu mocnych stron atrakcyjnych marek Bugatti oraz Rimac.