Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

F-150 Lightning to najinteligentniejszy i najbardziej innowacyjny samochód użytkowy, jaki Ford kiedykolwiek zbudował. Nowy model zjedzie z linii montażowej w przyszłym roku. Produkowany będzie w kompleksie Rouge firmy Ford w Dearborn niedaleko Detroit.

Niesamowicie szybki, cichy i płynny, F-150 Lightning zapewnia kierowcom absolutnie nowe wrażenia i to w cenie początkowej, porównywalnej z dzisiejszymi podobnie skonfigurowanymi ciężarówkami F-150. Platforma elektryczna otwiera również nowe możliwości - takie jak choćby wystarczająca ilość energii do zasilania całego domu. Wraz z F-150 Lightning debiutuje Ford Intelligent Backup Power, zamieniający samochód w źródło energii dla gospodarstwa domowego. Dzięki zdolności do odprowadzania 9,6 kW mocy, inteligentny system zasilania awaryjnego Forda, jest w stanie utrzymać włączone światła podczas awarii energetycznej w domu, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo, zasilając choćby urządzenia AGD, systemy zabezpieczające i nie tylko.

Dzięki inteligentnemu zasilaniu awaryjnemu Forda, włączanemu przez 80-amperową stację ładującą Ford Charge Pro i system zarządzania domem, F-150 Lightning automatycznie włącza się, aby zaopatrywać dom w energię np. podczas awarii prądu. Po przywróceniu zasilania system automatycznie wraca do ładowania akumulatora w aucie. Opierając się na średnim zużyciu 30 kWh dziennie, F-150 Lightning z akumulatorem o zwiększonym zasięgu zapewnia pełne zasilanie w domu do trzech dni lub nawet do 10 dni, jeśli moc jest odpowiednio racjonowana.

Możliwości zasilania nie ograniczają się jedynie do gospodarstwa domowego. Dzięki ulepszonemu Pro Power Onboard klienci mogą korzystać z wbudowanych gniazdek elektrycznych do bezpośredniego zasilania różnorodnych narzędzi, elektroniki i urządzeń poza domem. Standardowym wyposażeniem jest 2,4 kW mocy z opcją większej mocy, podczas gdy serie Lariat i Platinum są standardowo wyposażone w 9,6 kW mocy - kombinację do 2,4 kW dostępnej w bagażniku i do 7,2 kW w gniazdach w kabinie i przestrzeni ładunkowej.