Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Odświeżona wersja Lexus ES jest już  siódmą generacją tego modelu.  Poprawiać coś, co jest dobre może być ryzykownym zagraniem, dlatego modernizacja Lexusa ES dotyczy przede wszystkim zastosowanych technologii i wprowadza udoskonalenia, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Nie oznacza to jednak, że nie da się odróżnić Lexusa ES po liftingu od modelu sprzed modernizacji. Z zewnątrz uwagę zwraca nowy projekt grilla. Charakterystyczna atrapa chłodnicy wygląda nieco inaczej i ma mniej żeber. Nowy model można poznać również po przeprojektowanych reflektorach, które teraz są dostępne również jako LED-owe, adaptacyjne światła z systemem BladeScan AHS. Lexus zyskał na tej zmianie zarówno w kwestii stylu, ale przede wszystkim jeszcze lepsza jest teraz widoczność w nocy. Sylwetkę Lexusa ES po liftingu uzupełniają nowe wzory felg, a klienci będą mogli wybrać nowe kolory lakieru. Odcienie Sonic Platinum i Sonic Grey dodatkowo podkreślą ostre linie modelu.

Wnętrze auta, także zostało poddane zmiianom, Wyrazisty rysunek deski rozdzielczej, wygodne fotele, najwyższej jakości materiały wykończeniowe – to pozostało bez zmian. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to umiejscowienie ekranu nieco bliżej kierowcy, a także pochylenie go w jego stronę. Wyświetlacz jest dotykowy, a jego obsługa będzie prostsza – zadba o to zaktualizowany system multimedialny, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Nie tylko z zaawansowanych multimediów ucieszą się kierowcy, którzy często ruszają w długie, autostradowe trasy – modernizacja przyniosła również większą ilość materiałów dźwiękochłonnych, które przyczyniły się do jeszcze lepszego wyciszenia kabiny. W kwestii elementów ozdobnych w palecie pojawiły się nowe wstawki z drewna orzechowego – Sumi Black Walnut oraz Dark Brown Walnut. Auta klasy premium to również większe możliwości personalizacji, dlatego przy okazji liftingu w katalogu Lexusa ES pojawiły się nowe warianty kolorystyczne wnętrza. Do wyboru będziemy mieli tonacje Forest Brown, a w wersji F SPORT – Flare Red.

Samochód tej klasy musi sprawnie łączyć komfort z dynamiką, dlatego w zawieszeniu zmodernizowanego modelu wprowadzono zmiany, które mają polepszyć prowadzenie i sprawić, że pokonywanie nierówności będzie jeszcze bardziej komfortowe. Udoskonalone podzespoły tylnego zawieszenia owocują zwiększoną sztywnością, a to procentuje zwłaszcza podczas dynamicznych manewrów przy wysokich prędkościach. Dostępne w wersji F SPORT adaptacyjne zawieszenie ma teraz większy zakres regulacji, dzięki czemu charakter Lexusa ES można lepiej dopasować do drogi oraz stylu jazdy. Auto po liftingu zapewnia lepsze doznania podczas jazdy również dzięki drobnym, ale zauważalnym zmianom takim jak zwiększenie powierzchni styku stopy kierowcy z pedałem hamulca. Elektryczne sterowanie układem hamulcowym w hybrydowym ES 300h jest skalibrowane na nowo, by wrażenia z jazdy były bardziej naturalne.

Charakterystycznym dla Lexusa ES elementem wyposażenia są cyfrowe lusterka boczne. Ta technologia również doczekała się modernizacji, a układ Digital Side View Monitor jest teraz znacznie bardziej wydajny. Kierowca odczuje zmiany szczególnie w czasie gorszej widoczności – w nocy i podczas opadów. Kamery są zaprojektowane tak, by w opisanych wyżej warunkach zapewniać widoczność lepszą niż tradycyjne lusterka. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.