Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Najnowszy Golf R jest najmocniejszą wersją w historii tego modelu. 320 KM i 420 Nm w połączeniu z napędem na cztery koła czyni z niego obiekt pożądania dla każdego fana adrenaliny za kierownicą. Przeniesienie potężnego momentu obrotowego na koła w sposób najbardziej efektywny zapewnia nowy napęd na cztery koła 4MOTION z systemem Torque Vectoring dla kół tylnej osi. Jest on podstawą w uzyskaniu jeszcze lepszych wrażeń jazdy Golfem R, który pod względem osiągów wyznacza nowe standardy w swojej klasie samochodów.

Golfa R można zamówić z opcjonalnym pakietem R Performance, który pozwala na uzyskanie wyższej prędkości maksymalnej, wynoszącej 270 km/h. Pakiet R Performance obejmuje również większy spojler z tyłu, który zapewnia większy docisk tylnej osi, 19-calowe obręcze kół Estoril oraz dwa dodatkowe profile jazdy – Special (tryb Nürburgring) i Drift. Szybki dostęp do wyboru profilów jazdy zapewnia przycisk R umieszczony na kierownicy.

Z dala od dróg publicznych profil Drift otwiera zupełnie nowy poziom dynamiki jazdy i w pełni wykorzystuje potencjał systemu Torque Vectoring. W tym profilu jazdy Golf R zyskuje naturalną tendencję do nadsterowności: maksymalny możliwy moment obrotowy jest wtedy dostępny na kole, które znajduje się po zewnętrznej stronie zakrętu. System ESC w profilu Drift jest standardowo ustawiony w tryb Sport, co oznacza, że stabilizacji toru jazdy uruchamia się bardzo późno. W Golfie R niczym nieskrępowana jazda bokiem również jest możliwa – system ESC można całkowicie wyłączyć.

Ciekawą funkcje oferuje teraz przekładnia DSG. Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia przekładni DSG, pozostaje ona w trybie ręcznej zmiany przełożeń, jeśli kierowca dokonał takiego wyboru. Niechciany powrót do automatycznego trybu pracy przekładni należy już do przeszłości.