Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowy PEUGEOT 308 wyróżnia się efektywnością i doskonałymi parametrami aerodynamicznymi. Zgodnie z filozofią Power of Choice jest dostępny z napędem hybrydowym plug-in oraz silnikami spalinowymi, zarówno benzynowymi jak i wysokoprężnymi.

Elementy zewnętrzne nadwozia nowego PEUGEOT 308 zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie przylegać do wewnętrznych elementów konstrukcyjnych. W efekcie uzyskano atletyczne nadkola, pomimo że rozstaw kół nie został zwiększony. Zwiększeniu uległ rozstaw osi o 55 mm co wydłużyło sylwetkę samochodu i powiększyło przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu.

Prosty i gładki bok nadwozia zyskuje moc dzięki ostrym, niemal kwadratowym nadkolom z przodu i z tyłu. W charakterystycznej stylistyce drzwi widać wyraźne inspiracje poprzednimi modelami (PEUGEOT 205, 208, 308…), ale całość jest dynamiczna dzięki pracy stylistów nad bryłą samochodu. Kształt tyłu, bardzo ważny dla parametrów aerodynamicznych auta, zaprojektowano z uwzględnieniem wyników testów optymalizacyjnych w tunelu aerodynamicznym. Charakterystyczna linia przecina aerodynamiczny tył, a linia dachu opada, przedłużona spojlerem, który stanowi ważny element stylistyki nowego PEUGEOT308.

Na grillu nowego PEUGEOT 308 niepodzielnie króluje nowe logo marki, dodatkowo wyeksponowane zbiegającymi się w jego stronę elementami stylistycznymi. Zaawansowany technologicznie radar wykorzystywany przez systemy wspomagania znika z korzyścią dla designu całości pod blazonem z logo lwa. Miejsce na tablicę rejestracyjną przesunięto w dół.

Przednie reflektory są wykonane w technologii LED już w podstawowej wersji modelu. Ich cienka linia podkreśla dynamikę i stanowi jeden z charakterystycznych elementów stylu nowego PEUGEOT 308. Charakterystyczne dla Peugeota kły dziennych świateł wcinają się w przedni zderzak.

Tylne światła wykonano w technologii full LED w kształcie potrójnego śladu pazurów, tworzącego nowoczesną sygnaturę świetlną, charakterystyczną dla samochodów marki.

PEUGEOT i-Cockpit® stanowi element DNA marki. Z każdą generacją wzbogaca się o nowe możliwości i modernizuje. W nowym PEUGEOT 308 ulepszono ergonomię, jakość, interfejs graficzny i technologię oraz wprowadzono nowy system multimedialny PEUGEOT i-Connect®. W nową kompaktową kierownicę wbudowano czujniki, które wykrywają, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy podczas korzystania z nowych systemów wspomagania prowadzenia.

Koncepcję Power of Choice obowiązuje także w nowym 308. Do wyboru są  dwa napędy hybrydowe plug-in, oraz silniki spalinowe. Dwie jednostki benzynowe o mocy oraz silnik wysokoprężny.

Sprzedaż nowego PEUGEOT 308 w Europie rozpocznie się w drugim półroczu 2021 roku. Nowy model będzie produkowany we Francji, w fabryce w Miluzie.

Pierwsze dane techniczne Nowego Peugeot 308