Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Zaprezentowany model, to już drugi samochód z  pierwszej linii całkowicie elektrycznych samochodów sportowych. Podobnie jak sportowa limuzyna Taycan, nowy Taycan Cross Turismo korzysta z innowacyjnego napędu elektrycznego o architekturze 800 V. Nowe, zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym zapewnia bezkompromisową dynamikę również poza utwardzonymi drogami. Czterdzieści siedem milimetrów dodatkowej przestrzeni na głowy podróżujących na tylnych fotelach i ponad 1200 litrów przestrzeni ładunkowej, z dostępem przez dużą tylną pokrywę, sprawiają, że Taycan Cross Turismo jest pojazdem naprawdę wszechstronnym.

Już od chwili premiery oferowane są cztery odmiany Porsche Taycan Cross Turismo. Standardowe wyposażenie każdej z nich obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh. Gama wariantów obejmuje:

•             Taycan 4 Cross Turismo o mocy 280 kW (380 KM), moc w trybie overboost z Launch Control: 350 kW (476 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg (WLTP): 389-456 km

•             Taycan 4S Cross Turismo o mocy 360 kW (490 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 420 kW (571 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, zasięg (WLTP): 388-452 km

•             Taycan Turbo Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 500 kW (680 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 395-452 km

•             Taycan Turbo S Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 560 kW (761 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 388-419 km

Standardem we wszystkich czterech wariantach jest zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Opcjonalny pakiet Off-Road Design pozwala zwiększyć prześwit nawet o 30 mm. Oznacza to, że Taycan Cross Turismo może być również użytkowany w wymagającym terenie. Jego sprawność podczas jazdy po wyboistych drogach poprawia standardowy tryb Gravel.

Design modelu Taycan Cross Turismo jest bardzo zbliżony do wyglądu koncepcyjnego studium Mission E Cross Turismo, zaprezentowanego podczas salonu samochodowego w Genewie w 2018 r. Jego sylwetkę definiuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu, przez projektantów Porsche nazywana „flyline”. Elementy wzornictwa odwołującego się do świata off-roadu obejmują nakładki nadkoli, unikalne dolne części przedniego i tylnego zderzaka oraz progi. Z pakietem Off-Road Design nowy Taycan Cross Turismo zyskuje specjalne klapy w rogach przedniego i tylnego zderzaka oraz na końcach progów. Z jednej strony podkreślają one efektowny wygląd, z drugiej – zapewniają ochronę przed uderzeniami kamieni.

Nowe Porsche Taycan Cross Turismo trafi na rynek latem 2021 r. Ceny wersji Taycan 4 Cross Turismo rozpoczynają się od 436 tysięcy złotych, wersji Taycan 4S Cross Turismo – od 486 tys. zł, wersji Taycan Turbo Cross Turismo – od 668 tys. zł, a wersji Taycan Turbo S Cross Turismo – od 810 tys. zł.