Auto w Pracy

Slideshow Image

Obecnie oferowany model Suzuki Swift zadebiutował w 2017, teraz na rynek wchodzi jego odświeżona  wersja. Na pokładzie samochodu pojawiło się nowe wyposażenie i systemy bezpieczeństwa, a pod maską pracuje nowoczesny i oszczędny silnik wspomagany układem mild hybrid.

Swift po face-liftingu przyciąga wzrok sportową i odważną stylizacją przedniego pasa, zaakcentowanym rozstawem kół i przeszklonym nadwoziem, a także detalami takimi jak opływowa linia dachu i pionowo ustawione lampy LED. Ta wyróżniająca się stylistyka została dodatkowo odświeżona w nowym modelu dzięki nowej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy o kropkowanej strukturze z poziomym, chromowanym akcentem i nowym wzorze polerowanych felg aluminiowych.

Swift Hybrid jest teraz dostępny z szeroką paletą nowych, dwukolorowych wariantów kolorystycznych. Wśród nich znajdziemy flagowy lakier Burning Red Pearl Metallic połączony z czarnym dachem, dynamiczny Speedy Blue Metallic z czarnym dachem, a także dwa zupełnie nowe lakiery: Orange Pearl Metallic z czarnym dachem i Rush Yellow Metallic ze srebrnym dachem.

Sportowy i wyrafinowany wygląd wnętrza w odświeżonym modelu podkreślają takie cechy, jak zegary umieszczone w tubach, rozbudowany kokpit i sportowa kierownica w kształcie litery D, która daje poczucie pewności prowadzenia. W kabinie pojawiły się nowe elementy dekoracyjne w kolorze srebrnym, które dodatkowo podkreślają energetyczny i nowoczesny charakter przestrzeni pasażerskiej.

Pod maską odświeżonego Swifta pracuje nowy silnik benzynowy 1.2 DualJet o oznaczeniu K12D. Jednostkę wyposażono w układ podwójnego wtrysku, który zapewnia dynamiczną reakcję na gaz, a do tego gwarantuje niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Równowagę pomiędzy osiągami a oszczędnością udało się uzyskać dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanego układu zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka.  

Suzuki Swift po face-liftingu jest bardzo oszczędny. To zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas postoju silnika jest automatycznie wyłączany i natychmiastowo uruchamiany po wciśnięciu sprzęgła.

Oprócz wielu dotychczas dostępnych inteligentnych systemów podwyższających bezpieczeństwo, takich jak Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym), ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu  i asystent świateł drogowych, model po liftingu jest teraz wyposażony w: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), monitor martwego pola (Blind Spot Monitor), ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert) i alarm przekroczenia linii pasa ruchu (Lane Departure Prevention). 

Ceny nowego modelu zaczynają się od 52900zł