Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Doskonale sprzedająca się Skoda Octavia przeszła kolejną metamorfozę.  Efekt został zaprezentowany   w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu.

Przód samochodu posiada teraz szerszy grill, którego horyzontalny efekt jest wzmocniony przez krystaliczne w formie, dodatkowe reflektory po jego bokach. Przemodelowany zderzak wersji RS mieści jeszcze szersze wloty powietrza pokryte kratownicą o strukturze plastra miodu.     Przednie reflektory opcjonalnie mieszczą światła adaptacyjne wykonane w pełni w technologii LED. Tylne lampy w kształcie litery C, także wykonane w pełni z diod LED, świecą teraz równomiernie na całej swojej powierzchni.

Wymiary nie uległy wielkiej zmianie. Przybyło kilka milimetrów długości.

Wnętrze także poddano zabiegom odmładzającym. Odświeżono wygląd deski rozdzielczej oraz panelu klimatyzacji. Nowe nastrojowe oświetlenie AMBIENTE zamontowane w panelach drzwi wprowadza do kabiny niepowtarzalną atmosferę z pomocą palety dziesięciu barw do wyboru. Do przemyślanych rozwiązań „Simply Clever” dołączyły kolejne innowacje: dwa gniazda USB dla osób siedzących z tyłu, składane stoliki w oparciach przednich siedzeń, wyjmowana latarka LED mocowana w bagażniku wersji kombi, podgrzewana kierownica i spersonalizowane kluczyki.  Obsługa nowej generacji pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych zorganizowana jest w nowych menu o krystalicznym designie, które obsługuje się poprzez dotykowy ekran pojemnościowy. Topowy system nawigacyjny COLUMBUS wyposażony jest w ekran o przekątnej 9,2 cala oraz moduł LTE dla superszybkiego przesyłu danych, wykorzystywanego także jako hotspot wi-fi dla pasażerów. Wybrane smartfony mogą być ładowane indukcyjnie poprzez Phonebox. 

Nowa Octavia dostała kolejne systemy wsparcia kierowcy. Wśród debiutujących tu innowacji pojawia się asystent jazdy z przyczepą, funkcja predykcyjnej ochrony pieszych, czujniki ruchu w martwym polu i ruchu za samochodem oraz aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z przodu CREW PROTECT ASSIST, działająca razem z kontrolą odstępu FRONT ASSIST oraz systemem awaryjnego hamowania w ruchu miejskim.

Do napędu modeli OCTAVIA oraz OCTAVIA COMBI przygotowano paletę czterech jednostek benzynowych TSI, czterech wysokoprężnych TDI oraz wersji G-TEC fabrycznie przystosowanej do napędu na gaz CNG o rozpiętości mocy od 85 do 184 KM. Wszystkie wersje napędowe (poza podstawowymi jednostkami TSI i TDI) dostępne są z nową, siedmiobiegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową DSG. Jako opcja występuje także zawieszenie adaptacyjne DCC o zmiennej charakterystyce pracy – od komfortowej po sportową. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6.    Na samym szczycie gamy OCTAVII stoi model RS dostępny w dwóch wariantach nadwozia. Moc maksymalna występującej w niej jednostki 2.0 TSI została wzmocniona o 10 KM do 230 KM, dzięki czemu model przyspiesza do 100 km/h w 6,7 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i zyskuje oficjalne miano najmocniejszej i najszybszej seryjnej OCTAVII w historii ŠKODY.